خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
دوشنبه, 24 شهریور 1393 19:40

معرفی ۲۰ بازی برتر رایگان برای رایانه‌های شخصی (قسمت اول)

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

این روزها بازی‌های بزرگ و کوچکی در سراسر دنیا منتشر می‌شوند که جز تعداد معدودی از آن‌ها٬ بقیه آن‌طور که باید و شاید موفق ظاهر نمی‌شوند و خوب٬ گیمرها هم دوست ندارند پول اضافه پای همه‌ی بازی‌ها پرداخت کنند. اما در سوی دیگر٬ شرکت‌های بازی‌سازی نیز وجود دارند که بازی‌های خود را بدون دریافت هزینه منتشر می‌کنند که اصطلاحا به آن‌ها بازی‌های رایگان یا Free

...

این روزها بازی‌های بزرگ و کوچکی در سراسر دنیا منتشر می‌شوند که جز تعداد معدودی از آن‌ها٬ بقیه آن‌طور که باید و شاید موفق ظاهر نمی‌شوند و خوب٬ گیمرها هم دوست ندارند پول اضافه پای همه‌ی بازی‌ها پرداخت کنند. اما در سوی دیگر٬ شرکت‌های بازی‌سازی نیز وجود دارند که بازی‌های خود را بدون دریافت هزینه منتشر می‌کنند که اصطلاحا به آن‌ها بازی‌های رایگان یا Free to Play می‌گویند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ۲۰ بازی برتر و مطرح رایگان آشنا شوید.

قبل از هر چیزی٬ باید سعی داشته باشیم این موضوع رو قبول کنیم که خیلی از بازی‌های رایگان بی‌کیفیت و درجه چندمی نیستند. برخی گیمرها با شنیدن نام بازی رایگان این تصور را پیدا می‌کنند که چون لقب رایگان بر روی یک بازی درج شده است٬ پس زحمتی برای آن کشیده نشده و با یک عنوان ساده و ضعیف روبه رو هستند٬ اما شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی نیز وجود دارند که با ارائه‌ی محصولاتی برتر تصورات این چنینی را در هم شکسته و با انتشار عناوینی تراز اول و خارق‌العاده٬ خیل عظیمی از جمعیت گیمر‌ها را به خود جذب کرده‌اند.

اما تکنیک و راه درآمد بیشتر بازی‌های رایگان چیست ؟ اگر از بازی‌های رایگان کوچکی که از راه تبلیغات بنری و پاپ‌آپ‌‌های آزاردهنده‌ داخل بازی در‌آمد کسب می‌کنند٬ بگذریم٬ به شرکت‌های بزرگ و خلاقی مثل بلیزارد و والو می‌رسیم که از راه‌های بسیار بهتر و خلاقانه‌تری برای جذب مخاطب و در‌آمدزایی استفاده می‌کنند. اغلب بازی‌های رایگان شاید از گرافیک و جلوه‌های بصری خارق‌العاده‌ای بهره‌مند نباشند٬ اما در سیستم‌ گیم‌پلی و روند بازی و همین‌طور وسعت محیطی٬ شاید به مراتب از عناوین صرفا تجاری نیز وسیع‌تر باشند. همین امر باعث می‌شود این بازی‌های رایگان به نوعی اعتیاد‌آور شوند و مخاطب را بیش از پیش در خود غرق کنند. درست همین جا است که شرکت سازنده‌ی بازی می‌تواند شروع به کسب در‌آمد کند. سیستم پرداخت درون بازی و خرید آیتم و درجه یا به اصطلاح Microtransaction یا in-app Purchases به همین منظور به وجود آمده‌ است. میلیون‌ها گیمر در سراسر دنیا از این سیستم‌های پرداخت در داخل بازی برای پیشرفت سریع‌تر و به قول معروف حرفه‌ای شدن برای مقابله با گیمر‌های دیگر استفاده می‌کنند که همین باعث درآمدزایی بسیار بالا برای شرکت‌های سازنده می‌شود. البته به این معنی نیست که اگر داخل بازی‌های رایگان خرجی نکنید نمی‌توانید پیشرفت کنید٬ اما مسلما یا از یک سری آیتم‌ها و حالت‌های بازی بهره‌مند نمی‌شوید و یا در مقابل گیمرهایی که یک چنین کاری کردند٬ حرفی برای گفتن نخواهید داشت.

همانطور که گفتیم هزاران بازی رایگان منتشر شده است که بیشتر آنها بی کیفیت و منفور هستند. ما در این مقاله ۲۰ بازی برتر رایگان را به شما معرفی می‌کنیم تا با ‌‌آن‌ها آشنا شوید و اطلاعات بیشتری در مورد این عناوین و سبک و سیاقشان کسب کنید. توجه داشته باشید که در لیست زیر هیچ رده‌بندی میان بازی‌ها صورت نگرفته است و صرفا قصد ما معرفی آنها می‌باشد.

 

نام بازی: Dota 2 (دوتا ۲)

سازنده و ناشر: شرکت والو (Valve)

سبک: چند نفره‌ی آنلاین نبرد میدانی (Multiplayer Online Battle Arena)

پلتفرم: ویندوز, OS X, لینوکس

تاریخ عرضه: جولای ۲۰۱۳

DOTA-2

محال است که گیمر باشید و اسم این بازی را تا به حال نشنیده باشید. این عنوان که ریشه‌ی آن یک ماد رایگان از بازی مطرح Warcraft 3 به نام Defence of the Ancients یا به اختصار DotA است٬ یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال جنجالی‌ترین بازی‌های رایگان آنلاین است که در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر به آن مشغول هستند. ساخت و توسعه‌ی این بازی داستان طول و درازی دارد که حتی بر سر حق انتشار آن میان دو شرکت بلیزارد و والو درگیری ایجاد شد و کار به دادگاه کشید. ماد دوتا در ابتدا توسط فردی به نام Steve Feak ملقب به Guinsoo ساخته شد که در حال حاضر یکی از طراحان بازی League of Legends است و سپس توسط شخصی دیگر به نام IceFrog تبدیل به چیزی شد که بیشتر دوتا بازها با آن آشنا هستند. در سال ۲۰۰۹ شرکت والو اقدام به جذب و استخدام شخص IceFrog می‌کند. تنها دلیل این‌کار٬ ساخت یک بازی رسمی و جدا از وارکرفت بود که بعدها به نام دوتا ۲ توسط والو منتشر شد. استفاده از نام دوتا باعث خشم شرکت بلیزارد و شکایت از والو شد٬ ولی چون دوتا یک ماد غیر رسمی از بازی وارکرفت بود٬ والو توانست این‌نام را تصاحب کند و بلیزارد را در این دادگاه شکست دهد. بلیزارد تصمیم داشت یک بازی رسمی همانند دوتا و با همین نام عرضه کند که با جریانات دادگاه٬ مجبور شد بازی خود را Blizzard Allstars نام گذاری کند.

سبک بازی چند نفره‌ی آنلاین نبرد میدانی است و هر بازیکن می‌تواند یک قهرمان (Hero) از بین بیش از ۱۰۰ قهرمان انتخاب کند و به صورت یک به یک یا حداکثر در گروه‌های پنج به پنج به رقابت بپردازند. هدف در این بازی ارتقاء سطح قدرت قهرمانان با خرید سلاح و آیتم و کسب امتیاز از طریق کشتن دشمنان و سپس نابودی پایگاه اصلی گروه مقابل است.

این بازی به نوعی پایه‌گذار چنین سبکی از بازی‌ها شد و موفقیت آن باعث ساخته شدن بازی‌هایی مشابه برای پلتفرم‌های مختلف شده است. هم‌اکنون مسابقات بزرگی در سراسر دنیا براساس این بازی اجرا می‌شود و جالب است بدانید جوایز تیم‌های برنده گاهاً به میلیون‌ها دلار نیز می‌رسد.

دانلود بازی از استیم

دانلود ویدیو

 

نام بازی: League of Legends

سازنده و ناشر : شرکت رایوت (Riot)

سبک : چند نفره‌ی آنلاین نبرد میدانی (Multiplayer Online Battle Arena)

پلتفرم : ویندوز, OS X

تاریخ عرضه : اکتبر ۲۰۰۹

LOL

همانند عنوان دوتا ۲ ٬ این بازی نیز در سبک چند نفره‌ی آنلاین نبرد میدانی است و ریشه‌ی آن همانند Dota ٬ به عنوان Warcraft 3 بازمی‌گردد. سازنده‌ی اصلی این بازی Steve Feak٬ همان شخصی است که بر روی نسخه‌ی اولیه بازی دوتا کار می‌کرده است. در سال ۲۰۰۵ این شخص به همراه دو نفر دیگر ایده‌ی یک بازی کاملا جدا و براساس یک موتور گرافیکی اختصاصی را پایه‌ریزی می‌کند که همین امر موجب تاسیس شرکت رایوت می‌شود. این شرکت هم‌اکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر کارمند در اختیار دارد و کلیه تمرکزشان بر روی توسعه‌ی بازی League of Legends است. طبق آمار به دست آمده٬ تاکنون بیش از ۳۲ میلیون ثبت نام در این بازی صورت گرفته و به طور میانگین بیش از ۱۲ میلیون بازیکن در روز مشغول به این بازی می‌شوند.

سیستم گیم‌پلی LoL بسیار شبیه به بازی رقیب است اما از استایل‌ها و قهرمانان متفاوتی برخوردار است که باعث ایجاد وجه تمایز بین آنها می‌شود. برخلاف سیستم بازی دوتا٬ کاربر در این بازی ابتدا به تعداد محدودی قهرمان به صورت رایگان دسترسی دارد و اگر واقعا قصد ادامه‌ی بازی و رفتن به سطح‌های بالا را دارد٬ باید هزینه‌هایی را در قبال آنها بپردازد. شرکت رایوت برای خریدهای داخل بازی٬ سیستمی با نام League of Legends Store را راه‌اندازی کرده است. کاربر در این استور می‌تواند در اعضای پرداخت مبلغی٬ حساب کاربری خود را با پول مجازی به نام Riot Points و Influence Points شارژ کند و برای خرید از این واحد پول استفاده کند.

این بازی دارای مسابقات جهانی و همچنین لیگ قهرمانان است و جوایز میلیونی بسیاری در آن رد و بدل می‌شود. جالب است بدانید که League of legends در سال ۲۰۱۳ به عنوان برترین ورزش الکترونیک کشور کره‌ی جنوبی شناخته شد و جوایز بسیاری از جمله برترین بازی رایگان در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ از آن خود کرده است.

دانلود بازی از سایت رسمی League of legends

دانلود ویدیو

 

نام بازی: Diablo 3

سازنده و ناشر : شرکت بلیزارد (Blizzard)

سبک : اکشن نقش آفرینی از نوع هک‌ اند اسلش (Action role-playing, hack and Slash)

پلتفرم : ویندوز، ایکس‌باکس ۳۶۰ ٬ ایکس‌باکس وان٬ پلی‌‌استیشن ۴ ٬ پلی‌استیشن ۳ ٬ OS X

تاریخ عرضه : می ۲۰۱۲ برای رایانه‌های شخصی٬ سپتامبر ۲۰۱۳ برای کنسول‌های نسل هفتم و آگوست ۲۰۱۴ برای کنسول‌های نسل هشتم

Diablo-3

شرکت بلیزارد را شاید بتوان برترین تولیدکننده‌ی بازی‌‌های بزرگ رایگان برای رایانه‌های شخصی دانست. یکی عناوین مطرح این شرکت٬ سری دیابلو می‌باشد. تاریخچه‌ی ساخت این سری به سال 1996 برمیگردد و تاکنون علاوه بر عرضه‌ی سه قسمت اصلی٬ چندین بسته‌ی الحاقی نیز در بین آنها منتشر شده است.

سبک بازی برخلاف دو عنوان معرفی شده٬ اکشن نقش آفرینی از نوع هک‌ اند اسلش است و گیمر می‌تواند در شروع بازی از بین کلاس‌های مختلف یکی را انتخاب و شخصیت خود را بنا به سلیقه‌ی خود بسازد و قدرت‌هایش را مشخص کند. قسمت سوم این عنوان‌ دارای یک نسخه‌ی رایگان به اسم Diablo 3 : Starter Edition است که کاربر می‌تواند با آن به کل بازی دسترسی داشته باشد. بازیکن پس از ثبت نام در سیستم Battle.net٬ می‌تواند کاراکتر خود را تا سطح ۱۳ ارتقا دهد و از معدود حالت‌های پیش‌فرض بازی برای رقابت با سایرین بهره‌مند شود. به طور حتم نسخه‌ی رایگان بازی٬ تجربه‌ی کاملی برای گیمر نخواهد بود ولی مسلماً دسترسی به این نسخه سبب آشنایی کامل بازیکن با بازی می‌شود و در صورتی که تجربه‌ی بازی برای بازیکن خوشایند باشد٬ می‌تواند با پرداخت مبلغ ۴۰ دلار٬ به نسخه‌ی کامل بازی دسترسی پیدا کند.

دانلود بازی از سایت Battle.net

دانلود ویدیو

 

نام بازی: StarCraft 2

سازنده و ناشر : شرکت بلیزارد (Blizzard)

سبک : استراتژیک هم‌زمان (Real-time strategy)

پلتفرم : ویندوز, OS X

تاریخ عرضه : جولای ۲۰۱۰

Starcraft-2

استارکرفت را می‌توان مشهورترین بازی تمام دوران در سبک استراتژیک هم‌زمان دانست. برخلاف بازی‌های قبلی که سبک‌ و سیاق داستانی‌شان به دوران باستانی و افسانه‌ای نزدیک است٬ استارکرفت در دنیایی کاملا مدرن و در زمان‌ آینده سپری می‌کند.‌‌ تاریخچه‌ی این بازی به سال ۱۹۹۵ بازمی‌گردد. پس از موفقیت قسمت دوم سری وارکرفت تحت عنوان Tides of Darkness٬ شرکت بلیزارد تصمیم به ساخت بازیی علمی-تخیلی با موتور گرافیکی بازی موفق خود می‌گیرند. این بازی که استارکرفت نام گرفت در E3 سال ۱۹۹۶ رونمایی شد و نمایشی در آن داشت.‌ بسیاری بعد از این نمایش معتقد بودند که این یک عنوان ضعیف خواهد بود و حتی به آن لقب وارکرفت فضایی را دادند. بعد از این بازخوردها٬ تیم سازنده مشغول به عیب یابی و حتی تغییرات عمده در سبک بازی شدند. سرانجام نسخه‌ی نهایی این بازی اوایل سال ۱۹۹۷ رونمایی شد و برخلاف نمایش اول٬ این بار مورد تحسین بسیاری قرار گرفت.

تا به این لحظه٬ دو قسمت به طور رسمی برای این بازی منتشر شده است و علاوه بر آنها٬ چندین بسته‌ی الحاقی نیز عرضه شده است که همگی آنها جزو عناوین موفق شرکت بلیزارد محسوب می‌شوند.

در حال حاضر قسمت دوم این سری به صورت رایگان در دسترس است. با دانلود نسخه‌ی رایگان این قسمت٬ گیمر به چهار مرحله در بخش تک نفره و دو چالش دسترسی دارد.‌ همچنین می‌توان مبارزات دلخواه و شخصی‌سازی شده‌ای را با هوش مصنوعی انجام داد. تمام اطلاعات بازیکن ذخیره می‌شود و در صورتی که بازیکن تصمیم به ادامه و ارتقاء بازی داشته باشد٬ می‌تواند با پرداخت مبلغ ۲۰ دلار٬ نسخه‌ی کامل آن را به دست آورد .

دانلود بازی از سایت Battle.net

دانلود ویدیو

 

نام بازی: World of Warcraft (دنیای وارکرفت)

سازنده و ناشر : شرکت بلیزارد (Blizzard)

سبک : وسیع چند‌‌نفره آنلاین نقش‌آفرینی (Massively Multiplayer Online role-playing)

پلتفرم : ویندوز٬ OS X

تاریخ عرضه : جولای ۲۰۱۰

WOW

اثری دیگر از شرکت بلیزارد که با گذشت یک دهه از عمرش هم‌چنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین بازیهای وسیع چند‌‌نفره آنلاین نقش‌آفرینی شناخته می‌شود. این بازی چهارمین عنوان از سری فانتزی وارکرفت است که اولین آن در سال ۱۹۹۴ با نام وارکرفت :ارک‌ها و انسان‌ها منتشر شد. دنیای وارکرفت روایت‌گر داستانی ۴ سال پس از وقایع قسمت سوم است و در سپتامبر سال ۲۰۰۱ برای اولین بار رونمایی شد. این بازی در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۰۴ ٬ درست در جشن ده سالگی سری وارکرفت منتشر شد. تا به این لحظه ۵ بسته‌ی الحاقی برای این بازی معرفی شده است و تقریبا جزو بازی‌های موفق در این سری به شمار می‌روند.

دنیای وارکرفت دارای رکورد گینس بیشترین تعداد مشترکین و بازیکن در بین تمامی بازی‌های وسیع چند نفره‌ی آنلاین نقش آفرینی است. طبق آخرین گزارشات٬ تا انتهای آگوست سال ۲۰۱۴ بیش از ۷ میلیون نفر در این بازی اشتراک کاربری دارند و بیش از ۱۰۰ میلیون حساب کاربری نیز از روز اول انتشار تا به این لحظه در این بازی ساخته شده است. جالب است بدانید دنیای وارکرفت لقب پرفروش بازی تاریخ را در اختیار دارد. این عنوان تا جولای سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰ میلیارد دلار به حساب سازندگانش سرآزیر کرده است. برای مقایسه می‌توان به فروش ۱.۵ میلیارد دلاری بازی Call of Duty :Black Ops اشاره کرد.

این بازی به صورت رایگان در دسترس عموم است و بازیکنان می‌توانند تا سطح ۲۰ ٬ شخصیت بازی را ارتقاء دهند و برای ادامه‌٬ باید مبلغ ۲۰ دلار را پرداخت و نسخه‌ی کامل را دریافت کنند. البته قبل از خرید به یاد داشته باشید که دنیای وارکرفت یک اشتراک ماهانه نیز دارد و شما در صورت پرداخت هزینه‌ی اشتراک ماهانه٬ جواز حضور در بازی و رقابت با سایرین را خواهید داشت.

دانلود بازی از سایت Battle.net

دانلود ویدیو

منبع خبر

خواندن 1044 دفعه