پنج شنبه, 05 تیر 1393 15:20

هرآنچه که باید از جزئیات سیستم‌عامل Android Wear بدانید:‌ اوکی گوگل، ادغام اپلیکیشن‌ها و بیشتر

نوشته شده توسط  admin
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

گوگل تلاش دارد با سیستم‌عامل Android Wear نقش خود را بخوبی در دنیای ابزارهای پوشیدنی ایفا کند و بدین منظور، طی نطق اصلی کنفرانس I/O خود، این سیستم‌عامل را بعنوان بهترین راه برای همراه ساختن گوشی‌هوشمند موجود در جیب کاربر، با اطلاعات ضروری بر روی مچ دستان معرفی کرد. با زومیت همراه باشید تا شما را از جزئیات این سیستم‌عامل مطلع کنیم.

 رابط کاربری Andro

...

گوگل تلاش دارد با سیستم‌عامل Android Wear نقش خود را بخوبی در دنیای ابزارهای پوشیدنی ایفا کند و بدین منظور، طی نطق اصلی کنفرانس I/O خود، این سیستم‌عامل را بعنوان بهترین راه برای همراه ساختن گوشی‌هوشمند موجود در جیب کاربر، با اطلاعات ضروری بر روی مچ دستان معرفی کرد. با زومیت همراه باشید تا شما را از جزئیات این سیستم‌عامل مطلع کنیم.

 رابط کاربری Android Wear که حول محور سرویس کنترل صوتی Google Now ساخته شده، بصورت پیش‌فرض به ارائه‌ی مرتبط‌ترین اطلاعات با نیازهای کاربر از نظر محتوایی بر روی صفحه‌نمایش می‌پردازد. این اطلاعات شامل مسائلی از جمله اطلاعات پرواز یا قرار پیش‌ رو، یا تصاویر هنری مربوط به یک موسیقی در حال پخش در کنار نمایش زمان بصورت سنتی می‌شود.

کشیدن صفحه‌ی ساعت به سمت بالا مجموعه‌ای از کارت‌هایی که به سبک Google Now چیده شده‌اند را نمایان می‌سازد که می‌توان ضمن اسکرول کردن در میان آن‌ها به اطلاعات جامع‌تری نظیر آنچه در گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز شاهد آن بوده‌ایم دسترسی پیدا کرد. در همین حین، لمس هر کارت باعث باز شدن آن خواهد شد که جزئیات بیشتر را برای جلوگیری از شلوغی محیط رابط کاربری در دل خود پنهان کرده است.

به منظور حذف یک کارت از جریان اطلاعات موجود، می‌توان آن را به چپ یا راست کشیده و از صفحه خارج کرد. علاوه بر این، سیستم Android Wear بطور کامل با گوشی هوشمند کاربر همگام خواهد شد به نحوی که برای نمونه، غیرفعال نمودن یک اعلان از روی ساعت هوشمند منجر به غیرفعال شدن آن از روی گوشی یا تبلتی که با آن جفت شده نیز خواهد شد.

android-wear-14-600x337

شیوه‌ی تعامل با سیستم‌عامل Android Wear به سادگی هرچه تمام‌تر برنامه‌ریزی شده تا شاهد دشواری استفاده از صفحه‌نمایش کوچک ساعت‌ها نباشیم. گوگل امکان ارائه‌ی طرح‌بندی‌ها و ظواهر مختلف را برای صفحه‌ی اصلی ساعت فراهم کرده که با لمس طولانی صفحه می‌توان به تغییر حالت پیش‌فرض پرداخت. با این وجود لازم به ذکر است که تپ کردن و کشیدن تنها راه تعامل با سیستم‌عامل ابزارهای پوشیدنی گوگل نیست. بر زبان راندن عبارت "Okay Google" موجب فعال شدن سیستم کنترل صوتی خواهد شد که گوگل طی مراسم خود برای نمایان ساختن قابلیت دستیار صوتی، به تنظیم کردن یک قرار ملاقات با استفاده از آن پرداخت.

گفتن عبارتی نظیر "اوکی گوگل، به من یادآوری کن زمانی که به خانه رسیدم میل‌باکس خود را چک کنم" (صدالبته به زبان انگلیسی) منجر به تنظیم شدن یک یادآور در گوشی می‌شود که اپلیکیشن تعبیه شده برای آن به اندازه‌ی کافی هوشمند هست که متوجه شود منظور شما از "خانه" دقیقا کجاست. گوگل وعده داده که هوشمندی مشابهی را برای ایجاد یادداشت‌های اختصاصی و همینطور استفاده از جستجوهای گوگل شاهد باشیم.

android-wear-20-600x337

همچنین Android Wear قادر به کنترل سایر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها نیز هست و در همین راستا می‌تواند به گوشی شما فرمان پخش موسیقی خاصی را بدهد. ویژگی گام‌شمار Google Now نیز به «اندروید ور» راه یافته و می‌تواند تاریخچه‌ی شمارش قدم‌ها و حتی ضربان قلب را (در دستگاه‌هایی که توان پشتیبانی از آن را داشته باشند) ارائه کند. این سیستم‌عامل بصورت پیش‌فرض و بدون نیاز به هیچ تنظیم اضافه‌ای، پلی میان اعلان‌های ارائه شده در تبلت، گوشی‌هوشمند و ساعت ایجاد خواهد نمود. البته گوگل از همین امروز کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری کامل Android Wear را نیز ارائه نموده که امکان افزودن سرویس‌ها و ویژگی‌های متفرقه را برای توسعه‌دهندگان مهیا خواهد کرد.

android-wear-18-600x337

برای نمونه، کاربران اپلیکیشن Pinterest که از یک دستگاه مجهز به Android Wear برخوردار باشند می‌توانند پیشنهادات دوستان خود را دریافت کرده و هنگامی که به یک رستوران توصیه شده توسط دوستان نزدیک می‌شوند از این مساله به واسطه‌ی یک اعلان آگاه شوند. در طی نمایش قابلیت‌های این سیستم‌عامل در Google I/O، یک پیش‌نمایش از اپلیکیشن دستورالعمل پخت غذا ارائه شد که نمایانگر چگونگی ارائه‌ی اطلاعات مرحله به مرحله‌ی آماده‌سازی و پخت بود به نحوی که با کشیدن و عبور از هر مرحله، رابط گرافیکی اپلیکیشن در گوشی هوشمند نیز بصورت همزمان واکنش نشان می‌داد. در نهایت هنگامی که یک زمان برای انتظار پخت بر روی صفحه نمایان شود، تپ نمودن کاربر بر روی آن منجر به اجرای خودبه‌خود یک ساعت‌شمار با شمارش معکوس خواهد شد.

از دیگر موارد جالب در خصوص قابلیت‌های سیستم‌عامل ابزارهای پوشیدنی گوگل، اپلیکیشن ارائه شده توسط Lyft است که با استفاده از SDK اندروید ور توسعه داده شده و هر زمان که نیاز داشته باشید از طریق دستگاه بسته شده بر روی مچ دستتان یک تاکسی سرویس را برای شما ارسال خواهد نمود که برای این منظور اطلاعات مکان دقیق شما بصورت خودکار برای راننده ارسال خواهد شد. تمام آنچه بر عهده‌ی شماست، تپ کردن بر روی صفحه‌نمایش ساعت خواهد بود!

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/articles/gadget/12255-android-wear-detailed

خواندن 830 دفعه