88981423
128 64 32 0902


سوال داری؟!!
بپرس (مشاوره رایگان)

جستجو در آموزش ها

پنج شنبه, 01 خرداد 1393 18:08

سرفیس پرو 3 مایکروسافت، پاسخ به پرسش‌های احتمالی شما

نوشته شده توسط  admin
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرفیس پرو ۳ نسبت به نسل قبل دستخوش تغییرات اساسی شده است و نه تنها باریک‌‌تر و سبک‌تر شده، بلکه این بار با صفحه نمایش با تراکم بالاتر و همچنین تنوع سخت‌افزاری بیشتر همراه است. مایکروسافت، سرفیس پرو ۳ را تنها تبلت دنیا با قابلیت جایگزینی لپ‌تاپ می‌‌داند.

این هفته شاهد معرفی نسل سوم تبلت Surface Pro در یک رویداد ویژه بودیم. حالا وقت آن است که به برخی

...

سرفیس پرو ۳ نسبت به نسل قبل دستخوش تغییرات اساسی شده است و نه تنها باریک‌‌تر و سبک‌تر شده، بلکه این بار با صفحه نمایش با تراکم بالاتر و همچنین تنوع سخت‌افزاری بیشتر همراه است. مایکروسافت، سرفیس پرو ۳ را تنها تبلت دنیا با قابلیت جایگزینی لپ‌تاپ می‌‌داند.

این هفته شاهد معرفی نسل سوم تبلت Surface Pro در یک رویداد ویژه بودیم. حالا وقت آن است که به برخی از پرسش‌های احتمالی شما درباره تبلت جدید مایکروسافت پاسخ دهیم. آیا تاچ‌کاور قبلی سرفیس با نسخه جدید این تبلت سازگار است؟ چقدر از حافظه ذخیره سازی دستگاه توسط سیستم‌عامل و فایل‌های مرتبط با آن اشغال شده است؟ اگر پرسش‌هایی از این دست را در ذهن دارید در ادامه مطلب با زومیت در همراه باشید.

آیا لوازم جانبی سرفیس‌های قبلی با سرفیس پرو ۳ سازگار هستند؟ بله اما …

کانکتور مربوط به کاور سرفیس پرو، سرفیس ۲، سرفیس پرو ۲ و سرفیس پرو ۳ دقیقا شبیه به هم هستند، به این ترتیب شما می‌توانید کاورهای این تبلت‌ها را به یکدیگر متصل نموده و استفاده کنید. اما از آنجایی که سایز این تبلت‌ها با یکدیگر متفاوت است، با وجود اینکه کاورها به هر کدام از تبلت‌های خانواده سرفیس متصل می‌شوند، اما بخشی از صفحه نمایش توسط آن‌ها پوشیده نمی‌شود و استفاده از آن‌ها نیز کمی مشکل می‌گردد. وقتی که کاور روی صفحه نمایش قرار می‌گیرد بخشی از صفحه خالی می‌ماند. با این حال کاورها در نسخه‌های مختلف سرفیس قابل استفاده هستند.

 آیا امکان استفاده از Power Cover نیز در سرفیس پرو ۳ وجود دارد؟

پاور کاور، یک داک فیزیکی صفحه کلید است که به لطف باتری داخلی، طول عمر باتری سرفیس را افزایش می‌دهد. پاور کاور با تبلت‌های سرفیس سازگار است. در آزمایش‌های ابتدایی انجام شده، پاور کاور با تبلت سرفیس پرو ۳ نیز کار کرده است؛ اما این تبلت نتوانسته باتری داخلی داک صفحه کلید را تشخیص دهد. مایکروسافت این مشکل را تایید کرده است و اعلام نموده که به زودی آن را در بروز رسانی‌های آتی رفع خواهد کرد.

Surface-PDP-128GB-MQ2-00004-P3

استند جدید در چه زوایایی قابل استفاده است؟

در سرفیس پرو ۳ استند پشت تبلت تغییر کرده است تا در زوایای مختلف تا ۱۵۰ درجه تغییر کند. به این ترتیب می‌توان از این تبلت در شرایط مختلف استفاده نمود.

 آیا آداپتورهای قدیمی تبلت‌های سرفیس با سرفیس پرو ۳ نیز کار خواهند کرد؟

پاسخ کوتاه، خیر.

مایکروسافت در سرفیس پرو ۳، کانکتور مغناطیسی پاور را باز-طراحی کرده است. در سرفیس جدید یک کانکتور ۵ سوزنه با لبه‌های تیز در نظر گرفته شده است که با کانکتورهای قبلی متفاوت است. در کانکتور جدید اتصال بهتر و پایدارتر برقرار می‌شود و از این رو مایکروسافت به نارضایتی برخی از کاربران سرفیس‌های قبلی پاسخ داده است و این کانکتور را بهینه کرده است، اما این موضوع باعث شده است تا آداپتور سرفیس جدید با سرفیس‌های قبلی سازگار نباشد.

چه تفاوتی بین داک‌ جدید سرفیس با داک سرفیس پرو ۲ وجود دارد؟

از آنجایی که کانکتور پاور در سرفیس جدید نسبت به نسل قبل تغییر کرده است، داک نسخه جدید سرفیس نیز با نسل‌های قبلی سازگاری ندارد. داک سرفیس ۳ نیز تا ۳ ماه دیگر عرضه نخواهد شد و مایکروسافت فعلا امکان عرضه آن را ندارد. پس اگر سرفیس جدید را تهیه کردید و قصد دارید داک آن را نیز خریداری کنید، باید کمی صبر کنید تا داک فیزیکی آن با سه درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0 و دیگر کانکتورها شامل اترنت، خروجی mini Display و غیره نیز ارایه شود. از طریق این داک استیشن می‌توان تصویر خروجی را به مانیتورهای 4K خروجی داد.

Surface Pro 3

رزولوشن صفحه نمایش Surface Pro 3 چه مشخصاتی دارد؟

سرفیس پرو ۳ از یک صفحه نمایش ۱۲ اینچ با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد که نسبت تصویر ۳:۲ را ارایه می‌کند. این رزولوشن برای کنار هم قرار دادن سه پنجره و Snap کردن آن‌ها در ویندوز ۸.۱ کافی است. از آنجایی که نسبت تصویر تبلت جدید مایکروسافت نسبت به نسل قبل تغییر کرده است فضای کاری بیشتری نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. تبلت سرفیس پرو ۳ تراکم ۲۱۶ پیکسل در اینچ را ارایه می‌کند که از این بابت از آیپد ایر با تراکم ۲۶۴ پیکسل در اینچ کمی عقب‌تر است. استفاده از نسبت تصویر ۳:۲ نه تنها فضای کاری بیشتری را در مقایسه با نسبت تصویر ۱۶:۹ که در سرفیس‌های قبلی بکار گرفته شده بود، ارایه می‌کند بلکه باعث می‌شود تا تبلت بهتر در دست جای می‌گیرد.

از این بابت تبلت یوگا ۲ پرو لنوو با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل رزولوشن بالاتری را نسبت به سرفیس پرو ۲ ارایه می‌کند، با این حال بعید به نظر می‌رسد که تجربه کار با صفحه نمایش سرفیس پرو ۳ دلچسب نباشد.

آیا امکان افزایش تعداد کاشی‌های موجود در منوی استارت ویندوز وجود دارد؟

قابلیتی با نام More Tiles در بخش تنظیمات ویندوز ۸ اضافه شده است که از طریق آن می‌توان تعداد ردیف‌های کاشی‌ها را تا ۴ ردیف افزایش داد. به این ترتیب می‌توان از رزولوشن و نسبت تصویر جدید سرفیس پرو ۳ نهایت استفاده را برد.

دوربین سرفیس پرو ۳ چقدر کیفیت دارد؟

هر دو دوربین جلو و پشت سرفیس پرو ۳، قادر به ضبط تصاویر ۵ مگاپیسکلی هستند و هر دو امکان ضبط ویدیو در رزولوشن 1080p را دارند. هنوز کیفیت تصویر برداری این دوربین‌ها آزمایش نشده است، اما انتظار نمی‌رود کیفیت تصویر بالایی داشته باشند، اما از آن‌جایی که کمتر کسی از یک تبلت ۱۲ اینچی برای عکس‌برداری استفاده می‌کند، این موضوع مشکل ساز نخواهد شد.

سرفیس پرو ۳ از درگاه MicroSD پشتیبانی می‌کند؟

بله سرفیس پرو ۳ امکان اتصال کارت حافظه خارجی را دارد و از طریق آن می‌توان حافظه ذخیره سازی را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد. ویندوز ۸.۱ امکان تغییر مسیر ذخیره سازی پوشه‌هایی همچون Music, Pictures و Video بر روی حافظه ذخیره سازی را دارد.

قلم هوشمند سرفیس پرو ۳ چه باتری می‌خورد؟

این قلم از یک باتری AAAA برای تامین انرژی مورد نیاز خود بهره می‌برد.

سرفیس پرو ۳ چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

پیش فروش همه مدل‌های سرفیس پرو ۳ از روز گذشته آغاز شده است. مایکروسافت وعده داده است تا مدل Core i5 را با حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت از اواخر هفته آینده به دست خریداران آن‌ها برساند؛ اما اگر مدل Core i3 یا Core i7 این تبلت را سفارش داده باشید باید تا اواخر ماه آینده منتظر بمانید.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی مدل‌های مختلف تبلت سرفیس پرو ۳ چقدر است؟

مدل‌های ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی سرفیس پرو ۳ به حافظه رم ۴ گیگابایت مجهز می‌شوند، اما مدل ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت این تبلت از ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. این بدین معنا است که شما نمی‌توانید مثلا مدل ۱۲۸ گیگابایت سرفیس پرو ۳ را با ۸ گیگابایت حافظه رم سفارش دهید.

چه مقدار از فضای ذخیره سازی در سرفیس پرو ۳ توسط سیستم‌عامل اشغال می‌شود؟

هنور این موضوع بصورت واضح مشخص نشده است، اما مایکروسافت اعلام نموده که در مقایسه با سرفیس‌های قبلی در سرفیس ۳ حجم کمتری از حافظه توسط سیستم‌عامل اشغال می‌شود و این بدین معنا است که فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. در سرفیس پرو دو پارتیشن پشتیبان با ظرفیت‌های ۶۰۰ مگابایت و ۷.۸۱ گیگابایت در نظر گرفته شده بود که ظاهرا در سرفیس پرو ۳ که به ویندوز ۸.۱ مجهز شده است این پارتیشن‌ها به ۳۵۰ مگابایت و ۴.۹۸ گیگابایت کاهش یافته‌اند. این بدین معناست که مایکروسافت تنها از این طریق حدود ۳ گیگابایت فضا آزاد کرده است.

براساس اطلاعات که در دفترچه راهنمای سرفیس درج شده است، مدل ۶۴ گیگابایتی سرفیس پرو ۳ نزدیک به ۳۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی خالی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

آیا امکان اتصال سیم‌کارت 3G یا 4G در سرفیس پرو ۳ وجود دارد؟

خیر.

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/articles/tablet/11474-surface-pro-3-microsoft

خواندن 851 دفعه

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2