رباتهای هوشمند جایگزین کارکنان فروشگاهی در انگلیس شدند
به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه عکاظ نوشت: «میل آنلاین در گزارش خود اعلام کرد این رباتها با بهرهگیری از فناوری هوش مصنوعی و سیستم بینایی رایانهای، قادرند خطاهای قیمتی، جایگذاری اشتباه کالاها و کمبود اجناس روی قفسهها را تشخیص دهند».
کاترین آلاناش، مدیر فناوری شرکت موريسونز، در توضیح این ابتکار گفت: «رباتهای تالی وظایفی را انجام میدهند که معمولاً وقت زیادی از کارکنان میگیرد و این باعث میشود پرسنل بتوانند وقت بیشتری را صرف خدمترسانی مستقیم به مشتریان کنند».
به گفته او، استفاده از این فناوری موجب بهبود تجربه خرید مشتریان خواهد شد و تضمین میکند که محصولات بهدرستی قیمتگذاری و تأمین شده باشند.
این تصمیم در حالی اتخاذ شده که موريسونز اخیراً از تعطیلی دائمی شماری از شعب و کافههای خود به دلیل افزایش هزینههای عملیاتی خبر دادهاست. در پی این اقدام، ۳۶۵ نفر در معرض بیکاری قرار گرفتند، اما مسئولان شرکت گفتهاند که بیشتر این افراد در بخشهای دیگر فروشگاهها بهکار گرفته خواهند شد.
ربات «تالی» که توسط شرکت آمریکایی «سيمبی رباتيکس» طراحی شده، ظاهری باریک و دوستانه دارد و با دوربینهای پیشرفته و فناوری تصویربرداری با وضوح بالا تجهیز شدهاست. این ربات میتواند تا ۳۰ هزار کالا را در هر ساعت با دقت ۹۹ درصد بررسی کند و با بهرهگیری از سیستم شارژ خودکار، هنگام نیاز بهطور خودکار به ایستگاه بازمیگردد.
شرکت سازنده تأکید کرده است که «تالی» به هیچوجه برای نظارت بر افراد طراحی نشده و فقط بر تحلیل محیط فروشگاه تمرکز دارد. این ربات پیشتر نیز در فروشگاههای زنجیرهای بزرگ مانند کارفور و کروگر بهکار گرفته شدهاست.
گفتنی است موريسونز سال گذشته نیز بهدلیل نصب دکمههایی برای خرید نوشیدنیهای الکلی گرانقیمت خبرساز شده بود، اقدامی که در فضای مجازی با انتقاد گسترده کاربران مواجه شد و آن را غیرعملی توصیف کردند.
References
- ^این خبر را در روزنامه عکاظ ببینید (www.okaz.com.sa)
Authors: صاحبخبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری