پرینت

بیلبورد دیجیتال یا چاپی: کدام بهتر مخاطب را جذب می‌کند؟

on .

بیلبورد دیجیتال یا چاپی: کدام بهتر مخاطب را جذب می‌کند؟

امروزه انواع مختلفی از بیلبوردها برای تبلیغات در فضای شهری وجود دارد.

در این بین ممکن است انتخاب از بین انواع مختلف بیلبوردها برای شما دشوار باشد. بیلبورد چاپی بهتر است یا تلویزیون شهری تبلیغاتی[1] کدام یک از بیلبوردها کارایی بهتری دارند؟ در این مقاله شما را با تفاوت‌های موجود بین بیلبوردهای چاپی و دیجیتالی آشنا می‌کنیم.

بیلبورد چاپی، سنتی و در عین حال تاثیر گذار

بیلبوردهای چاپی در فهرست قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات شهری قرار می‌گیرند. این نوع بیلبوردها به واسطه ابعاد بزرگی که دارند باعث جذب مخاطبان از فواصل چند متری نیز می‌شوند. طراح‌های گرافیکی جذاب موجود بر روی این بیلبوردها، هدف از تبلیغات را به مخاطبان می‌رساند.

رسالت این روش تبلیغاتی که باعث طول عمر طولانی آن در حوزه تبلیغات شده است؛ مربوط به انتقال سریع پیام با کمک تصویر است. از مزایای استفاده از بیلبوردهای چاپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیلبورد شهری

هزینه کمتر

در مقایسه با بیلبوردهای دیجیتال، هزینه اولیه مورد نیاز برای تبیلغات به کمک بیلبورد چاپی به مراتب کم‌تر است.

ماندگاری طولانی مدت

بیلبوردهای چاپی یک پیام تبلیغاتی ثابت را به طور مداوم برای طولانی مدت در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.

سادگی در طراحی و انتقال پیام

بیلبوردهای دیجیتال ابزاری برای تبلیغ هستند که بر روی تمامی گروه‌های سنی تاثیر می‌گذارند. طراحی‌های ساده و گویای این نوع بیلبوردها، پیام تبلیغاتی را بدون نیاز به فناوری‌های پیشرفته به مخاطب می‌رساند.

در مقابل ویژگی‌های مثبت بیلبوردهای چاپی می‌توان چند مورد نیز به نقاط ضعف آن‌ها اشاره کرد؛ برای مثال:

عدم پویایی

شاید در نگاه اول ماندگاری طولانی مدت این تبیلغ‌ها باعث جذب مخاطب شود. در حالی که دنیای ماشینی امروزی پیوسته در حال تغییر است. این تغییر و تحول نیز باید جزوی از تبلیغات باشد. بیلبوردهای چاپی این ویژگی را ندارند و امکان ایجاد سریع تغییرات در آن‌ها وجود ندارد.

جذب کمتر نسل جدید

بیلبوردهای چاپی به دلیل ماهیت ثابتی که دارند ممکن است برای نسل جوان جذابیت کم‌تری داشته باشند. اغلب کودکان و نوجوانان به محتواهای تبلیغاتی مدرن علاقه دارند.

نمایش قدرت تکنولوژی‌های نوین در قامت بیلبوردهای دیجیتال

بیلبوردهای دیجیتال با فناوری‌های مدرن توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در صنعت تبلیغات برای خود پیدا کنند. این روش تبلیغاتی از صفحات نمایش دیجیتالی غول پیکر بهره می‌برد. فناوری‌های نوین مورد استفاده در ساخت بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه[2]، باعث پخش محتوای پویا و جذاب می‌شود. بیلبوردهای دیجیتال می‌توانند تا 60 درصد نرخ مشاهده بیشتری نسبت به نمونه‌های چاپی داشته باشند.

پویایی محتوای تبلیغاتی این نمایشگرها همچنین باعث می‌شود تا نرخ یادآوری پیام تبلیغاتی آن‌ها 40 درصد بیشتر از بیلبوردهای چاپی باشد. از مزایای استفاده از این نمایشگرهای در سطح شهر برای تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف پذیری بالا

در نمایشگرهای دیجیتال امکان تغییر محتوای تبلیغاتی وجود دارد. ویژگی‌های منحصر به فرد بیلبوردهای دیجیتالی باعث می‌شود تا امکان نمایش چندین پیام در فواصل زمانی کوتاه فراهم شود. تغییر پذیری این نمایشگرها در هر بار بازدید، تجربه متفاوتی را برای مخاطبان ایجاد می‌کنند.

جذابیت بصری بیشتر

تصاویر متحرک و ویدئوهای تبلیغاتی می‌توانند در سطح شهر مخاطبان بیشتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی جذب کنند. محتوای این نمایشگرها برای سنین مختلف جذابیت دارد. تابلوهای سه بعدی دیجیتالی، یکی از محبوب‌ترین انواع این نمایشگرها به شمار می‌آیند.

تعامل بهتر با مخاطب

بیلبوردهای دیجیتال می‌توانند در ذهن مخاطبان نفوذ کنند. فناوری‌های نوین مورد استفاده در ساخت این نمایشگرها، مثل حسگرها و ابزارهای مختلف هوش مصنوعی، باعث تعامل هرچه بیشتر مخاطب می‌شوند.

تجزیه و تحلیل داده ها

به روز رسانی تبلیغات یکی از مراحل مهمی است که موفقیت کمپین تبلیغاتی را افزایش می‌دهد. با کنار هم قرار گرفتن نمایشگرهای دیجیتال در کنار فناوری‌های هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل رفتارهای مخاطبان آسان‌تر می‌شود.

تکنولوژی با اینکه یکی از اصلی‌ترین سازنده‌های دنیای امروزی است اما با این حال عاری از عیب نیست. در مقابل مزایای بیلبوردهای دیجیتالی، می‌توان به چند مورد از نقاط ضعف آن‌ها اشاره کرد:

هزینه‌های نصب و نگهداری

عرضه نمایشگرهای دیجیتال امروزه به نسبت بیلبوردهای دیجیتال کم‌تر است. همین عامل باعث شده تا نسبت به نمونه‌های چاپی، هزینه نصب و نگهداری بالاتری داشته باشند.

محدودیت مکانی در نصب

بیلبوردهای دیجیتال به دلیل تجهیزات خاص و پیشرفته مورد نیاز برای نصب؛ در برخی مکان‌ها با محدودیت نصب مواجه می‌شوند. فرایند دریافت مجوز برای این نوع نمایشگرها طولانی‌تر از بیلبوردهای چاپی است.

پیش به سوی مدرنیته یا روش‌های سابق تبلیغاتی؟!

بیلبوردها با ابعاد بزرگی دارند یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای تبلیغات در فضای شهری به شمار می‎روند. انتخاب بین بیلبورد دیجیتالی یا چاپی موضوع مهمی است که با توجه به دو عامل مخاطبان هدف و پیام تبلیغاتی می‎توان تصمیم گیری کرد. در نگاه کلی هیچ یک از این روش‌ها بر یک دیگر برتری ندارد. این هدف شما از تبلیغات است که باعث برتری یکی بر دیگری می‎شود. این که کدام یک از انواع بیلبوردها می‎تواند مخاطب را بیشتر به خود جذب کند؛ به استراتژی تبلیغاتی مد نظر شما بستگی دارد.

بیلبورد دیجیتال یا چاپی: کدام بهتر مخاطب را جذب می‌کند؟

انتخاب شیوه تبلیغاتی با توجه به جامعه هدف

اگر مخاطبان برند شما از بین جوانان هستند که با فناوری‌های نوین روز آشنایی دارند؛ استفاده از بیلبوردهای دیجیتال توصیه می‎شود. این نمایشگرها با نمایش تصویرهای متحرک و جذاب می‎توانند تاثیر طولانی مدتی در ذهن مخاطبان به جای بگذارند. گیرایی پیام‌های تبلیغاتی نمایشگرهای دیجیتال گاهی اوقات به حدی زیاد است که فرد را مجاب به خرید محصول مورد نظر می‎کند.

اگر هنوز هم در انتخاب شیوه مناسب برای تبلیغات برند خود دچار تردید هستید می‎توانید از مشاوره تخصصی مجموعه دیاکو بهره ببرید. دیاکو با بیش از دو دهه سابقه در فروش انواع نمایشگرهای دیجیتال و تلویزیون‌های شهری، محصولاتی با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‎دهد. برای اطلاع در مورد شرایط فروش و ویژگی هر یک از محصولات، به وب سایت دیاکو مراجعه کنید.

تکنولوژی در مقابل شیوه‌های سنتی تبلیغات

بازاریابی یکی از مهم‌ترین مراحل برای رسیدن به موفقیت در حیطه کسب و کارهای مختلف است. شیوه‌های تبلیغاتی مختلف همگی در تلاش‌اند تا بتوانند توجه مخاطبان را به سمت خود بکشانند. امروزه بیلبوردهای دیجیتال با ویژگی‌های منحصر به فرد خود تبلیغاتی با کارایی بالا ارائه می‌دهند. پویایی محتوا و پخش تبلیغات ویدئویی و تصویری جذاب از ویژگی‌های برتر این نمایشگرها به حساب می‌آید. کاهش نیاز به به روز رسانی‌های متعدد با استفاده از کاغذ رنگ نیز این تابلوهای دیجیتالی را به گزینه‌ای مناسب و هم راستا با طبیعت تبدیل می‌کند.

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2