پرینت

همکاری ایرانسل و مؤسسه رعد الغدیر در حوزه توانمندسازی افراد دارای معلولیت

on .

همکاری ایرانسل و مؤسسه رعد الغدیر در حوزه توانمندسازی افراد دارای معلولیت

به گزارش خبرگزاری ایمنا[1] و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این قرارداد، همزمان با ۱۳ آذر، روز جهانی افراد دارای معلولیت امضا شد و بر فراهم ساختن فرصت آموزش تخصصی و حرفه‌ای در رشته‌های متناسب با فضای دیجیتال و شرایط افراد دارای معلولیت متمرکز است تا منجر به ارتقای دانش و مهارت این افراد برای پذیرش موقعیت‌های کاری تخصصی در محیط‌های کاری حرفه‌ای شده و گامی به سوی تحقق فراگیری اجتماعی و اقتصادی باشد.

این برنامه آموزشی برای چهار دوره تخصصی، در قالب ۱۴ هزار نفرساعت آموزش، برای ۲۰۰ فرد دارای معلولیت، «با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریالی» توسط ایرانسل، برنامه‌ریزی شده است.

مؤسسه نیکوکاری رعد الغدیر، یک سازمان تخصصی است که دوره‌های آمادگی شغلی گسترده‌ای را برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد.

هدف از این پروژه سرمایه‌گذاری اجتماعی شرکتی (CSI)، ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی برای آمادگی اشتغال است که به افراد، مهارت و دانش لازم را برای موفقیت در کسب موقعیت‌های کاری تخصصی می‌دهد.

پیش از این نیز ایرانسل در حوزه‌های «فراگیری و دسترسی‌پذیری» و «اشتغال» افراد دارای معلولیت، پروژه‌ها و برنامه‌هایی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

ایرانسل در سال ۱۳۹۹، اولین مرکز تماس ناشنوایان کشور را با هدف بهبود فراگیری خدمات مرکز تماس، راه‌اندازی کرد که تاکنون منجر به پاسخگویی به بیش از ۷۲ هزار تماس ناشنوایان با زبان اشاره شده است. ایرانسل در این پروژه، با سازمان‌های مردم‌نهاد متخصص در این حوزه، از جمله «انجمن خانواده ناشنوایان ایران» تعامل داشته است.

همچنین در سال ۱۴۰۳، ایرانسل ارزیابی وضعیت دسترسی‌پذیری ۱۷ مرکز و فروشگاه اصلی خود را در سطح کشور، با هدف بهبود دسترسی‌پذیری برای افراد دارای معلولیت، آغاز کرده است. «مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد» (سازمان مردم نهاد متخصص در حوزه افراد دارای معلولیت) در این پروژه، کنار ایرانسل است.

علاوه بر این، شبکه ارتباطی یکپارچه ایرانسل (شایا)، با اختصاص ۶ درصد از نیروهای کار خود به جامعه افراد دارای معلولیت، بخشی از همکاران خود را از میان این افراد در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، زنجان و کردستان، انتخاب کرده است.

بر اساس راهبرد کلان ایرانسل، همه آحاد جامعه، شایسته بهره‌مندی از مزایای مستقیم و غیرمستقیم فناوری‌های مدرن ارتباطی و زندگی دیجیتال هستند. ایرانسل در حوزه پایداری، خود را به کاهش شکاف دیجیتال، فراگیری و دسترسی‌پذیری خدمات نوین ارتباطی برای تمامی شهروندان، رونق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و مهیا کردن بسترهای رشد اقتصاد دیجیتال متعهد می‌داند.

References

  1. ^خبرگزاری ایمنا (www.imna.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2