اکتیویژن، استودیو سازنده بازی Candy Crush را با رقم ۵.۹ میلیارد دلار تصاحب میکند
شرکت اکتیویژن به عنوان یکی از بزرگترین و پرسودترین ناشران بازیهای ویدیویی که وظیفه انتشار بازیهایی مانند Call of Duty و Destiny را بر عهده داشته، قصد دارد استودیو سازنده بازی موبایلی محبوب Candy Crush را با قیمت ۵.۹ میلیارد دلار خریداری کند.
اکتیویژن درصدد است استودیو سازنده بازی Candy Crush را که یکی از محبوبترین بازیهای موبایل است و بیش از ۱۳ میلیون بار از گوگلپلی دانلود شده، خریداری کند.
اگر بخواهیم خرید تازه اکتیویژن را با نقلوانتقالهای نجومی دیگر مقایسه کنیم، میتوانیم به خرید ۹۷۰ میلیون دلاری توییچ توسط آمازون اشاره کنیم. چندی پیش هم فیسبوک چند خرید بزرگ انجام داد که میتوان به خرید ۲ میلیارد دلاری شرکت آکیولس و خرید ۱۹ میلیارد دلاری اپلیکیشن پیامرسان Whatsapp اشاره کرد.
بابی کوتیک، مدیر عامل اکتیویژن و دیگر سهامٔداران این مجموعهی بزرگ به عظمت این معامله و تعداد خریدهای درونبرنامهای در این بازی فکر میکنند.
حالا وقت آن رسیده تا به این موضوع فکر کنیم که شرکت اکتیویژن بلیزارد در همهجای این سرگرمی با بهترین مهرهها حضور دارد. آنها کودکان و خانوادهها را با مجموعه Skylanders هدف گرفتهاند. جامعه World of Warcraftبازها هم همچنان زنده است. مبتدیترها هم Heartstone بازی میکنند در حالی که بازیکنهای حرفهایتر که ساعات بیشتری را به بازی کردن اختصاص میدهند، به انجام بازیهایی مانند Destiny یا Call of Duty میپردازند. حالا به همه این موارد بازی Candy Crush با آن همه مخاطب و پرداختهای درونبرنامهای را هم اضافه کنید. البته این موارد، همه بازیهای این کمپانی نیست، اما میتواند نمونه بارزی از ویترین کامل آن در بیشتر شاخهها باشد.
نظر شما درباره خرید جدید اکتیویژن چیست؟ دیدگاههای خود را با در میان بگذارید.