پرینت

گزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت ایران افزایش یافت

on .

گزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت ایران افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسپیدتست ماهانه گزارشی از سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورهای مختلف جهان منتشر می‌کند. طبق جدیدترین گزارش آن برای سپتامبر ۲۰۲۴، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورمان افزایش یافته اما رتبه اینترنت موبایل ایران کاهش یافته است.

در گزارش اسپیدتست برای سپتامبر ۲۰۲۴، میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان افزایش یافته است. میانگین سرعت اینترنت موبایل از ۵۵.۷۹ مگابیت‌برثانیه در آگوست به ۵۶.۷۶ مگابیت‌برثانیه افزایش یافته است. میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از ۹۳.۹۹ مگابیت‌برثانیه به ۹۴.۱۶ مگابیت‌برثانیه رسیده است.

گزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت ایران افزایش یافت

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان، سپتامبر ۲۰۲۴

طبق گزارش اسپیدتست برای سپتامبر ۲۰۲۴، سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت در کشورمان افزایش یافته است. سرعت اینترنت موبایل در کشورمان از ۳۶.۷۰ مگابیت‌برثانیه گزارش قبلی به ۳۷.۳۹ مگابیت‌برثانیه رسیده است. باوجود این افزایش سرعت، رتبه کشورمان یک پله کاهش یافته و حالا در رتبه هفتادویکم قرار دارد.

گزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت ایران افزایش یافت

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران، سپتامبر ۲۰۲۴

در بخش اینترنت ثابت هم سرعت افزایش یافته است؛ سرعت اینترنت ثابت در کشورمان از ۱۴.۸۱ مگابیت‌برثانیه به ۱۵.۲۸ مگابیت‌برثانیه افزایش یافته است. برخلاف اینترنت موبایل، رتبه کشورمان در فهرست سریع‌ترین اینترنت‌های ثابت جهان یک پله صعود کرده و در رتبه صدوچهل‌وسوم جهان قرار داریم.

در سطح جهان، امارات متحده عربی همچنان بالاترین سرعت اینترنت موبایل را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد. کاربران در این کشور به میانگین سرعت اینترنت موبایل ۴۱۳.۱۴ مگابیت‌برثانیه دسترسی دارند. در رتبه‌های بعدی تغییری ایجاد نشده و به‌ترتیب قطر، کویت، کره‌جنوبی و هلند در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستاده‌اند.

گزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت ایران افزایش یافت

در بخش اینترنت ثابت، سنگاپور با شکست امارات متحده عربی در رتبه اول قرار گرفته و میانگین سرعت ۳۰۵.۰۱ مگابیت‌برثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امارات متحده عربی نیز با میانگین سرعت ۲۹۹.۰۷ رتبه دوم را در اختیار دارد. در رتبه‌های سوم تا پنجم به‌ترتیب هنگ‌کنگ، شیلی و ایالات متحده به چشم می‌خورند.

۲۲۷۲۲۷

گزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت ایران افزایش یافتگزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت ایران افزایش یافتگزارش اسپیدتست: سرعت اینترنت ایران افزایش یافت[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2