پرینت

یکصد نخبه در فهرست انتظار جذب هیات‌علمی دانشگاه‌ها

on .

یکصد نخبه در فهرست انتظار جذب هیات‌علمی دانشگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش گروه علمی ایرنا[2]، سعید خدایگان در خصوص فرآیند اخذ مجوزهای جذب نخبگان به عنوان هیات علمی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مقاطع زمانی گذشته، حال و آینده اظهارکرد: بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۹، ۲۵۰ ردیف استخدامی از رئیس وقت سازمان اداری و استخدامی اخذ کرد که تا سال ۱۴۰۰، ۴۸ ردیف استخدامی برای جذب نخبگان استفاده شد.

وی ادامه داد: با توجه به جذب حائزین شرایط بنیاد در دانشگاه ها و نیاز به استفاده از باقی مجوزهای مذکور، پیگیری جهت فعالسازی و تخصیص ردیف‌های استخدامی از دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفت که در اواخر دی ماه سال ۱۴۰۲ با ۱۶۰ ردیف استخدامی موافقت شد.

خدایگان تصریح کرد: هم اکنون حدود ۱۰۰ نفر از معرفی شدگان نخبه در فهرست انتظار ردیف‌های استخدامی جدید هستند و پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۵۰ ردیف استخدامی دیگر برای جذب در وزارت علوم فراهم شود.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان وی گفت: بر این اساس و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه را مکلف به تأمین ردیف مجوز استخدام و تأمین و تخصیص منابع مالی لازم کرده، مکاتبه‌ای در این خصوص از طرف معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و وزرای علوم و بهداشت خطاب به دو سازمان مذکور تنظیم شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و همراهی مسئولان فعلی دو وزارتخانه علوم و بهداشت، مجوزهای مورد نیاز برای جذب و صدور حکم دانش‌آموختگان برتر در موسسات زیرمجموعه آنها به عنوان عضو هیأت علمی انجام و در اسرع وقت به بنیاد ملی نخبگان داده شود.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ایرنا (www.irna.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2