پرینت

چهار کاری که همه افراد ۴۰ سال به بالا باید انجام دهند

on .

چهار کاری که همه افراد ۴۰ سال به بالا باید انجام دهند

اجزای سبک زندگی سالم

بهداشت نیوز نوشت؛ تغذیه سالم، ورزش کردن، پرهیز از عادات ناسالم و به کارگیری عادات صحیح، روابط جنسی سالم، کنترل فشارهای روحی و استرس و یادگیری مهارت های زندگی، مشاوره منظم پزشکی و انجام دستورات پزشک، توجه به سلامت روحی و معنوی اجزای سبک زندگی سالم را تشکیل می دهد.

یک -تغذیه سالم

تغذیه در دوران میانسالی اهمیت بالایی دارد، پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و متعادل با مصرف مقادیر کافی و متنوع انواع مواد غذایی از همه گروه های غذایی و مطابق با هرم غذایی، در حفظ و ارتقای سلامتی نقش مهمی دارد.

برای داشتن رژیم سالم چه باید کرد؟
· کاهش مصرف نمک هنگام پخت وپز و محدود کردن مصرف غذاهای فراوری شده و فست فودها: محدود کردن مصرف نمک تا حدود ۵ گرم در روز معادل حدود یک قاشق مرباخوری

· میانسالان بایداز مصرف چربی های اشباع مانند گوشت های چرب، کره، خامه و روغن حیوانی پرهیز کنند و به جای آن از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، آفتابگردان یا کلزا استفاده کنند.

· تمامی میانسالان ماهیانه یک دوز مکمل خوراکی ویتامین D ( قرص ژله ای ۵۰۰۰۰ واحدی ) برای پیشگیری از کمبود این ویتامین مصرف کنند.

دو- ورزش کردن

انتخاب نوع ورزش به نیازها، علائق، سن، جنس، میزان آمادگی و استقامت جسمانی و همچنین اهداف فرد از ورزش بستگی دارد. بهترین حالت زمانی است که فرد به ورزشی علاقه داشته باشد که شرایط جسمی اش متناسب باشد و قابل انجام باشد.

اما به طور کلی برای هر فرد بالغ پنج روز در هفته و هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش و نرمش توصیه می شود.

سه - مشاوره منظم پزشکی

از مهم ترین آزمایش های دوران میانسالی که برای تمامی افراد ضروری و مهم است، می توان به بررسی فشارخون؛ آزمایش های سرطان روده بزرگ؛ آزمایش خون برای بررسی قند، چربی و دیگر مولفه های سلامت بدن؛ معاینه چشم و سنجش تراکم استخوان ها اشاره کرد. چرا که این آزمایش ها آینده زندگی افراد سالمند را به خوبی به آنها نشان می دهند.

چهار- راهکارهای کنترل استرس

· به اندازه کافی استراحت کنید، خواب خوب و کافی کمک می کند که توان خود را بازیابی کنید.

· بپذیرید همه چیز در کنترل شما نیست. سعی کنید برنامه و زندگی عادی خود را حفظ کنید و بر روی چیزهایی که کنترل دارید، تمرکز کنید.

· ساعت هایی را به دور از فضای مجازی بگذرانید و کارهایی که برای شما آرامش بخش است را در برنامه روزانه بگنجانید. مانند نیایش کردن، کتاب خواندن و گوش دادن به موسیقی.

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2