پرینت

دستگاه عجیبی که می‌تواند از بدن انسان هم برق تولید کند

on .

دستگاه عجیبی که می‌تواند از بدن انسان هم برق تولید کند
به گزارش خبرگزاری - [1]

 جوان آنلاین: تولید برق به کمک انرژی خورشیدی در شب با استفاده از یک دستگاه کوچک و پیشرفته ممکن شده است. این دستگاه جدید از یک عنصر نیمه رسانای ویژه برای جذب نور مادون قرمز زمین و تبدیل آن به برق استفاده می‌کند. 
به گزارش فرارو به نقل از اینترستینگ اینجنیرینگ، اگرچه ایده تولید انرژی خورشیدی پس از غروب خورشید ممکن است غیرعملی به نظر برسد، محققان راهی برای انجام آن یافته‌اند. این محققان با توسعه یک فناوری جدیدی مشکل تأمین برق در شب را برای خانه‌هایی که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند، حل کرده‌اند. 
این فناوری جدید بر اساس اصل تولید انرژی حرارتی کار می‌کند. این فرایند به کمک تفاوت دما بین سطح زمین و سردی فضا صورت می‌گیرد. دستگاه جدید توسعه یافته تشعشعات خروجی مادون قرمز از زمین را به خود جذب می‌کند و آن را به برق تبدیل می‌کند. جزء کلیدی این دستگاه یک عنصر نیمه رساناست که به طور خاص، برای استفاده برای گرمای تابشی طراحی شده است. در حالی که زمین نور مادون قرمز ساطع می‌کند، عنصر نیمه رسانا این انرژی را جذب و جریان الکتریکی تولید می‌کند. با جذب و تبدیل این گرمای تابشی به الکتریسیته، این دستگاه اساساً در طول شب انرژی خورشیدی تولید می‌کند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی محققان، این دستگاه نیمه رسانا در واقع نوعی دیود حرارتی است. جالب اینجاست موادی که برای ساخت این دستگاه استفاده می‌شوند مشابه مواد موجود در عینک‌های دید در شب هستند. دکتر فیبی پیرس، یکی از محققین این پروژه توضیح داد: «همانطور که یک سلول خورشیدی می‌تواند با جذب نور خورشید ساطع شده، الکتریسیته تولید کند، دیود حرارتی، با انتشار نور مادون قرمز به محیط سردتر، الکتریسیته تولید می‌کند. در هر دو دستگاه، اختلاف دما چیزی است که به ما امکان تولید برق می‌دهد.»
یکی از استفاده‌های پیش‌بینی شده برای این فناوری استفاده از گرمای بدن برای تولید برق است! این فناوری می‌تواند انرژی ساطع شده از بدن را جمع‌آوری کند و نیاز به باتری در دستگاه‌ها را برطرف کند یا به شارژ مجدد آن‌ها کمک کند. این ویژگی در روش‌های معمول تولید انرژی خورشیدی ممکن نیست. در مقیاس بزرگ‌تر، این تیم فعالانه بر تطبیق این فناوری برای استفاده در فضاپیما‌ها کار می‌کنند. ماهواره‌هایی که در مدار پایین زمین قرار دارند و در طول دوره‌های تاریکی به کمک باتری کار می‌کنند. پیشرفت این دستگاه امکان تولید انرژی برای این ماهواره‌ها در طول شب را امکان پذیر خواهد کرد. میزان الکتریسیته تولید شده از سوی این فناوری جدید در حال حاضر پایین است، اما تیم تحقیقاتی نسبت به پیشرفت‌های آینده خوش‌بین هستند.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2