پرینت

نیازمند تدوین نقشه راه برای تحول در حوزه پژوهش و فناوری هستیم

on .

نیازمند تدوین نقشه راه برای تحول در حوزه پژوهش و فناوری هستیم
به گزارش خبرگزاری - [1]

دکتر مرتضی رجوعی، در جلسه با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) که با محوریت معرفی اهداف راهبردی و چشم‌انداز این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد، ضمن تأکید بر پررنگ‌شدن فعالیت‌های پژوهشی، خاطرنشان کرد: دانشگاه در سال‌های اخیر، بخشی از تمرکز خود را روی پژوهش و فناوری معطوف کرده است.
همچنین دانشگاه رویکردهای تازه‌ای را در زمینه گسترش فعالیت‌های مرکز نوآوری و کارآفرینی با استقرار تیم‌های نوآور، ایجاد مراکز تحقیقاتی کاربردی در حوزه معماری و شهرسازی، فناوری‌های زیستی و سلامت و تبلیغ و تربیت دینی، اخذ مجوز انتشار نشریات علمی - پژوهشی و...  در دستور کار قرار داده که در صورت مشارکت اعضای هیئت‌علمی در این بسترها، تحول در پژوهش محقق خواهد شد.
وی با اشاره به شاخص‌های تعریف شده برای عملکرد دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، عنوان کرد: بیش از ۷۰ شاخص برای این کار مشخص شده که سرانه مقالات پژوهشی به‌عنوان یکی از ۱۰ شاخص کلیدی مطرح است، ازاین‌رو تلاش شده تا زیرساخت‌های لازم برای تحقق آن ایجاد شود.
دکتر رجوعی، اجرای طرح‌های پژوهشی، تألیف و انتشار کتاب، انجام فعالیت‌های نوآورانه، ثبت اختراع، تیم‌سازی و نگارش مقالات علمی - پژوهشی را جزو اولویت‌های پژوهشی این دانشگاه ذکر کرد که اعضای هیئت‌علمی دانشگاه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
وی حضور دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در رتبه‌بندی جهانی را یکی از چشم‌اندازهای این دانشگاه برشمرد و عنوان کرد: عملکرد پژوهشی ما تأثیر بسیار زیادی در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دارد و اعضای هیئت‌علمی با برنامه‌ریزی در زمینه افزایش کمیت و کیفیت برون‌دادهای پژوهشی می‌توانند در ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی نقش داشته باشند.
وی افزود: تدوین نقشه راه به سمت حضور قدرتمند دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در تراز جهانی و نقش‌آفرینی بیشتر اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در طرح‌های پژوهشی، راهبردهایی است که باید موردتوجه قرار گیرد.
رجوعی با اشاره به افتخارات اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی در سطح بین‌المللی گفت:  بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۴ و به استناد آخرین ارزیابی صورت‌گرفته توسط پایگاه استنادی اسکوپوس و مؤسسه الزویر که با همکاری دانشگاه استنفورد انجام شده،  دکتر افسانه غنی‌زاده، دانشیار گروه زبان انگلیسی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برای دومین سال متوالی در فهرست دو درصد برتر دانشمندان دنیا در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در پایان ابراز امیدواری کرد، روند روبه‌رشد و افتخارآفرینی‌های دانشگاه امام رضا (ع)، ادامه یابد.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2