پرینت

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما

on .

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما

 

انتخاب یک سایت معتبر برای خرید بلیط هواپیما نکته‌ای است که حتماً باید به آن توجه کنید. ممکن است شما در زمان جستجو در اینترنت با تبلیغات وسوسه‌انگیز زیادی برای خرید بلیط هواپیما مواجه شوید. اما بهتر است برای به سراغ سایت‌ها و شرکت‌هایی بروید که سابقة خوبی در این زمینه دارند.

برای خرید بلیط هواپیما الی گشت[1] بهترین سایت است و با استفاده از فیلترهای موجود در این سایت می‌توانید بلیط دلخواه خود را به راحتی پیدا کنید. همچنین تیم پشتیبانی این مجموعه در صورت بروز هر گونه مشکل در زمان خرید، شما را همراهی می‌کند و پاسخگوی سؤالاتتان خواهد بود.

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما

داشتن انعطاف ‌پذیری در زمان سفر

داشتن انعطاف‌پذیری در زمان سفر به شما کمک می‌کند بلیط مناسب‌تر را با قیمت ارزان‌تر بخرید. در صورتی که تاریخ سفرتان برایتان مهم نیست، روزانه سایت‌های فروش بلیط را بررسی کرده و پس از مقایسه قیمت‌ها مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید.

بهتر است از خرید بلیط در آخر هفته‌ها و تعطیلات بپرهیزید؛ زیرا در این ایام هزینه بلیط هواپیما افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر بلیط پرواز خود را برای صبح زود یا آخر شب رزرو کنید احتمالاً بلیط ارزان‌تری گیرتان می‌آید.

توجه به نوع بلیط در زمان خرید بلیط هواپیما

توجه به نوع بلیط در زمان خرید بلیط هواپیما ضروری است. بلیط‌های هواپیما در دو نوع بلیط سیستمی و چارتری به فروش می‌رسند. بلیط‌های سیستمی از مدت‌ها قبل قابل رزرو هستند و در صورت کنسل شدن سفرتان، امکان استرداد بلیط وجود دارد.

بلیط‌ های چارتر توسط شرکت چارترکننده به مشتریان عرضه می‌شوند و در صورتی که با نزدیک شدن به تاریخ پرواز تمام بلیط‌ها فروش نروند شرکت چارترکننده آن‌ها را با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند.

اگر سفرتان در یک تاریخ مشخص است و از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید بهتر است بلیط سیستمی تهیه کنید. اما اگر تاریخ سفرتان مهم نیست می‌توانید به سراغ بلیط‌ها چارتری و لحظه آخری که قیمت پایین‌تری دارند بروید.

بررسی کلاس پروازی و شرایط بلیط

بررسی کلاس پروازی و شرایط بلیط از دیگر نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما است. کلاس‌های پروازی شامل کلاس اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس هستند. کلاس‌های اکونومی اقتصادی‌ترین بلیط‌های هواپیما محسوب می‌شوند و امکانات کمتری دارند.

اما بلیط‌های صندلی‌های بیزینس کلاس و فرست کلاس به خاطر امکانات و خدمات بیشتر، قیمت بالاتری دارند. بهتر است در مسیرهای طولانی به سراغ این صندلی‌ها بروید تا در طول سفر اذیت نشوید.

همچنین در زمان خرید بلیط هواپیما حتماً میزان بار مجاز و امکان کنسلی بلیط را بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید نهایی تمام شرایط و قوانین مربوط به بلیط را بخوانید و سپس خرید خود را انجام دهید.

مقایسه قیمت‌ ها در سایت ‌های مختلف

همان‌طور که می‌دانید آژانس‌های مسافرتی زیادی در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت می‌کنند. معمولاً هر کدام از این شرکت‌ها قیمت‌های متفاوتی را برای بلیط در نظر می‌گیرند؛ بنابراین بهتر است قبل از نهایی کردن خرید خود، به مقایسه قیمت‌ها در سایت‌های مختلف بپردازید.

با این کار علاوه بر تهیه بلیط با قیمت مناسب، در انتخاب زمان و ساعت پرواز هم گزینه‌های بیشتری در اختیار خواهید داشت.

استفاده از تخفیف‌ های ویژه در زمان خرید بلیط هواپیما

با استفاده از تخفیف‌های ویژه در زمان خرید بلیط هواپیما می‌توانید بلیط خود را با مناسب‌ترین قیمت بخرید. معمولاً آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های مختلف تخفیف‌ها یا پیشنهادهای ویژه‌ایی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.

این تخفیف‌ها از طریق خبرنامه‌ها و حساب‌های کاربری آژانس‌ها در شبکه‌های اجتماعی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند؛ بنابراین اگر به دنبال بلیط هواپیما با قیمت مناسب هستید حتماً عضو خبرنامه‌های آژانس‌های مسافرتی شوید.

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما

بررسی تاریخ ویزا و پاسپورت

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد کشورهای خارجی را دارید باید قبل از خرید به بررسی تاریخ ویزا و پاسپورت خود بپردازید. در صورتی که تاریخ انقضای پاسپورت شما تمام شده باشد، نمی‌توانید بلیط بخرید.

ابتدا اعتبار پاسپورت خود را تمدید کرده و ویزای کشور مقصد را اخذ کنید و سپس به سراغ خرید بلیط هواپیما بروید.

بررسی قوانین فرودگاه مقصد

بررسی قوانین فرودگاه مقصد یکی دیگر از نکات خرید بلیط هواپیما است. اگر چه توجه به این امر در سفرهای داخلی و خارجی ضروری است؛ اما در سفرهای خارجی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در زمان خرید بلیط هواپیما حتماً قوانین فرودگاه‌های کشور مقصد را مطالعه کرده و نسبت به مواردی مانند میزان بار مجاز، مواد ممنوعه و حمل حیوانات خانگی اطلاع پیدا کنید.

خرید بلیط پروازهای جداگانه به جای بلیط رفت و برگشت

با خرید بلیط پروازهای جداگانه به جای بلیط رفت و برگشت، می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. پیشنهاد می‌کنیم در زمان جستجو و خرید بلیط هواپیما علاوه بر بررسی بلیط‌های رفت و برگشت، بلیط‌های جداگانه مسیر مبدأ و مقصد را هم بررسی کنید.

انتخاب مناسب ‌ترین فرودگاه در مقصد

اگر مقصد سفر شما چندین فرودگاه دارد با انتخاب مناسب‌ترین فرودگاه در مقصد، می‌توانید سفر مقرون به صرفه‌ای را تجربه کنید. بلیط خود را به مقصد فرودگاهی بخرید که به هتل یا محل اقامتتان نزدیک باشد. با این کار دیگر نیازی به پرداخت هزینه زیاد برای ترانسفر، تاکسی یا اتوبوس نخواهید داشت.

خرید بیمه مسافرتی در سفرهای خارجی

با خرید بیمه مسافرتی در سفرهای خارجی می‌توانید از ضرر و زیان‌های مالی در آینده بکاهید. ممکن است سفر هوایی شما با تأخیر مواجه شود یا به طور کامل پروازتان لغو شود. در این مواقع بیمه مسافرتی به کمکتان می‌آید.

بنابراین، بهتر است در سفرهای خارجی در زمان خرید بلیط هواپیما، نسبت به خرید بیمه مسافرتی هم اقدام کنید.

سخن پایانی

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید حتماً به نکات بالا توجه کنید. با این کار می‌توانید مناسب‌ترین بلیط را تهیه کنید و خاطرة خوشی از سفر هوایی داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما الی گشت یکی از بهترین سایت‌ها محسوب می‌شود. در این سایت طی کردن تمام مراحل خرید به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2