پرینت

استارلینک در خدمت روسیه

on .

استارلینک در خدمت روسیه
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرآنلاین، این ادعا پس از آن بیان شد که نیروهای اوکراینی یک پهپاد روسی را طی عملیات حمله ای در ۲۴ و ۲۵ سپتامبر سرنگون کردند. بقایای به دست آمده از پهپادها نشانه هایی از وجود پایانه ماهواره ارتباطی استارلینک در ابزار دارد.

به نقل از مهر، در گزارشی در یک پرتال اوکراینی تصاویری از پهپاد سرنگون شده روسی همراه با کلمه استارلینک که روی قطعاتی از آن درج شده، منتشر شد. با این وجود این ادعاها به طور مستقل تایید نشده است. همچنین در گزارشی اشاره شده گاهی اوقات آژانس های اوکراینی سعی خواهند کرد درباره زنجیره ذخایری که به ارتش روسیه امکان دسترسی به تجهیزات استارلینک را می دهد، اطلاعاتی به دست آورد.

پهپاد مذکور می تواند با حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و قادر است با یکبار شارژ ۶۲۱ تا ۱۳۳۵ مایل را طی کند. همچنین این ابزار قادر به حمل ۱۱۰ پوند مواد منفجره در دماغه خود است.

طبق تخمین ها روسیه هزاران نسخه از این پهپاد مهاجم را در اختیار دارد و می توان با قراردادن یک دوربین به جای مواد منفجره در دماغه ابزار، از آن برای ماموریت های شناسایی نیز استفاده کرد. اگر روسیه موفق شده باشد پهپادهایش را به ماهواره های استارلینک شرکت اسپیس ایکس مجهز کند به برتری قابل توجهی در درگیری با اوکراین دست می یابد.

۵۸۵۸

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2