پرینت

با این روش‌ها گوشت را همیشه تازه نگهداری کنید

on .

با این روش‌ها گوشت را همیشه تازه نگهداری کنید
به گزارش خبرگزاری - [1]

همشهری آنلاین: کمبود اوقات فراغت و مشغله کاری سبب شده که کمتر وقت برای خرید روزانه داشته باشیم و بیشتر تلاش کنیم در هر بار رفتن به فروشگاه مواد غذایی مورد نیاز خود برای یک هفته را به صورت عمده خریداری کنیم. اما خرید عمده می‌تواند ما را در ذخیره خیلی غذاها و سبزیجات و به ویژه گوشت‌های تازه دچار مشکل کند.

با این روش‌ها گوشت را همیشه تازه نگهداری کنید

اگر در این زمینه دچار مشکل هستید باید لحظه‌ای مکث کنید و این را مطلب را بخوانید، زیرا در آن به برخی از ساده‌ترین روش‌ها را برای نگهداری گوشت‌ برای بیش از یک هفته بدون تلاش زیاد به شما ارائه شده است. نگهداری گوشت حداقل به مدت یک هفته برای حفظ تازگی و جلوگیری از فساد آن ضروری است. همچنین به حفظ طراوت آن کمک می‌کند و همچنین عفونت‌های ناشی از خوردن گوشت‌های فاسد رااز ما دور نگه می دارد. در این مطلب به ۶ روش موثر برای ایمن و خوشمزه نگه داشتن گوشت برای بیش از یک هفته اشاره کرده‌ایم.

انجماد یکی از رایج ترین و موثرترین روش های نگهداری گوشت است. آن را بشویید، با ادویه و گیاهان خشک مرینت کنید و محکم در پلاستیک یا فویل آلومینیومی بپیچید، سپس آن را در یک کیسه فریزر دربسته قرار دهید تا قرار گرفتن در معرض هوا به حداقل برسد. یک راه ساده برای تازه نگه داشتن گوشت، انجماد است که رشد باکتری‌ها را متوقف کرده و کیفیت گوشت را برای چندین ماه حفظ می‌کند.

خشک کردن

بعد از اینکه گوشت را تمیز کردید و آن را با ادویه و سبزی مرینیت کردید، آن را بپزید یا رطوبت آن را از بین ببرید و سپس آن را در ظرف در بسته نگه دارید. خشک کردن گوشت شامل حذف رطوبت برای جلوگیری از رشد باکتری است. گوشت‌های خشک ماندگاری طولانی دارند. اگر به درستی خشک شده و در یک ظرف دربسته نگهداری شوند، می‌توانند چندین ماه دوام بیاورند.

نمک زدن (نمک سود کردن)

پخت گوشت با نمک رطوبت را از بین می‌برد و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. می‌توانید با مالیدن نمک به طور مستقیم روی گوشت آن را به صورت خشک نمک سود کنید یا می‌توانید گوشت را به صورت مرطوب نمک سود کنید، که شامل خیساندن گوشت در آب نمک می‌شود. گوشت‌های شور بسته به روش و نحوه نگهداری می‌توانند هفته‌ها یا ماه‌ها دوام بیاورند. این تکنیک همچنین طعم را افزایش می‌دهد.

قرار دادن گوشت در محلول نمک و زردچوبه نیز می‌تواند آن را برای بیش از یک هفته تازه نگه دارد. با این حال، انجماد در دمای مناسب برای حفظ تازگی گوشت ضروری است.

تخمیر

تخمیر گوشت شامل استفاده از باکتری‌های مفید برای ایجاد یک محیط اسیدی است که از فساد جلوگیری می‌کند. این روش بیشتر در مورد سوسیس و کالباس مانند سالامی یا پپرونی که تخمیر و خشک می شوند، رایج است. گوشت های تخمیر شده در صورتی که به درستی در جای خشک و خنک نگهداری شوند می‌توانند چندین هفته و حتی ماه‌ها دوام بیاورند. آن‌ها همچنین طعم و بافت منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند.

خارج کردن هوا از بسته گوشت

وکیوم، هوا را از بسته بندی خارج می کند تا ماندگاری گوشت را افزایش دهد. می‌توانید بسته گوشت‌های تازه، پخته شده را با جاروبرقی به حالت وکیوم(هوای داخل بسته گوشت‌ها را خارج کنید) در بیاورید. گوشت بسته بندی شده با خلاء می‌تواند در مقایسه با روش‌های نگهداری سنتی به میزان قابل توجهی در یخچال (۱-۲ هفته) و در فریزر (تا ۲-۳ سال) دوام بیشتری داشته باشد.

نتیجه گیری

نگهداری موثر گوشت می‌تواند ضایعات را کاهش دهد و این اطمینان را ایجاد کند که همیشه گزینه‌های خوشمزه‌ای در دسترس دارید. هر روش فواید و کاربردهای ایده آل خود را دارد، بنابراین در نظر بگیرید که چه چیزی برای سبک زندگی و نیازهای آشپزی شما مناسب است.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2