پرینت

افزایش مقرری ماهیانه بورس دانش تا ۷ میلیون تومان

on .

افزایش مقرری ماهیانه بورس دانش تا ۷ میلیون تومان
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش گروه علمی ایرنا[2] از سازمان امور دانشجویان، محمد محمدی گفت: در کنکور امسال شاهد داوطلبان از بورس‌های دانشجویی بودیم. ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب متقاضی بورس دانش هستند که از امروز ۴ مهر ماه در ۹ دانشگاه کشور برای انجام مرحله مصاحبه حضور می‌یابند. ۸۰۰ داوطلب نیز متقاضی بورس صنعت و مشاغل هستند که توسط ۲۶ شرکتی که متقاضی بورس صنعت و مشاغل بوده‌اند و دانشگاه های مجری طرح، مصاحبه خواهند شد.
وی تصریح کرد: داوطلبان طرح فرآ برای مصاحبه باید به دانشگاه اراک مراجعه کنند. سال گذشته مقرری ماهیانه برای دانشجویانی که بورس دانش را انتخاب کرده بودند ۵ میلیون تومان بود که این رقم برای سال تحصیلی جدید به ۷ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا[3]، سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم ۱۳ نوع بورس دانشجویی تعریف کرده که عبارتند از؛ بورس دانش، بنگاه‌های اقتصادی، مشاغل، وطن، کوتاه مدت داخل و خارج کشور، سرآمدان، ابرار، فنی و مهندسی، علوم انسانی، سلامت، علوم پایه، هنر و سال اخر.

بورس دانش یکی از بورس‌های دانشگاهی است که هدف از اعطای بورس دانش تشویق و هدایت استعدادهای برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته های مغفول مانده و دارای اولویت (بر اساس اسناد فرادستی) در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است. دانشجوی بورسیه در حین تحصیل از تسهیلات استفاده می کند و در مقطع بعدی در صورت حفظ شایستگی لازم، در اولویت دریافت بورس خواهد بود.

همچنین هدف این است که از طریق بورس دانش بخشی از نیروهای نخبه و افرادی که دارای رتبه بهتری هستند به سمت علوم بنیادی و پایه سوق داده شده و از طریق مقرری برای دانش آموزانی که وارد دانشگاه می شوند، این کار انجام شود. اعطای بورس دانش از سال گذشته و با هزار نفر شروع و در دفترچه کنکور هم شرایط آن اعمال شد.

[4][5]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ایرنا (www.irna.ir)
  3. ^به گزارش ایرنا (www.irna.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)
  5. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2