پرینت

مدرس برتر سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز، کلاهبردار از آب در آمد

on .

مدرس برتر سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز، کلاهبردار از آب در آمد
به گزارش خبرگزاری - [1]

سرهنگ امیرحسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکی بیان کرد چندی پیش در یکی از صفحات اینستاگرام با فردی که خود را مدرس و متخصص در زمینه سرمایه گذاری رمز ارز معرفی کرده بود، آشنا شدم و او به بهانه سرمایه گذاری با سود چند برابری در کمترین زمان مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از من کلاهبرداری کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با ایجاد صفحات جعلی و سوءاستفاده از نام افراد مشهور، اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است، گفت: متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

این مقام سایبری گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجای را نخورند و در خصوص کیف‌های پول دیجیتالی، از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری ۱۲ کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیدا خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی ها، از رمز‌های یک بارمصرف ایمیلی استفاده کنند.

سرهنگ سلیمانی از هموطنان درخواست کرد در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی ir.gov.fata.www و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2