پرینت

افراد برای یافتن شغل دیگر نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند!

on .

افراد برای یافتن شغل دیگر نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند!
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش ایران‌پژواک[2]، با این حال، اخیراً تعداد مشاغلی که نیاز به مدرک تحصیلی ندارند و همچنین سایر جایگزین‌های آموزش عالی افزایش یافته است که ممکن است منجر به فرصت‌های شغلی جدید و جالبی شوند. این موارد شامل دوره های کارآموزی، حضور در محل کار و یادگیری حرفه مربوطه، مدارس تجاری، دریافت گواهینامه‌ها و دوره‌های کوتاه مدت و مواردی از این دست است.

بر اساس مطالعه اخیر لینکدین، از سال ۲۰۲۱ تعداد آگهی‌های شغلی در بریتانیا که نیازی به مدرک ندارند، ۱۴.۲ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، این امر به دلیل تمرکز بیشتر کسب‌وکارها بر مهارت‌هایی مانند سازگاری و همکاری است که نمی‌توان آن‌ها را بر اساس مدرک سنجید، اما منجر به تغییر در روش‌های استخدام می‌شود.

شرکت‌ها همچنین به طور فزاینده‌ای متوجه شده‌اند که مهارت‌های فنی و شغلی خاص را می‌توان آسان‌تر به انواع داوطلبان سطح ابتدایی آموزش داد.

در نتیجه مجموعه مهارت‌های خاص به طور فزاینده‌ای با ارزش شده است. داده‌های لینکدین همچنین نشان می‌دهد که کسانی که مسئول استخدام نیرو هستند پنج برابر بیشتر به جای مدارک دانشگاهی به دنبال داوطلبانی با مجموعه مهارت‌های خاص هستند.

جانین چمبرلن، مدیر لینکدین در بریتانیا در این خصوص به یورونیوز می‌گوید: مهم است که بدانیم مسیرهای مختلفی برای مشاغل موفق وجود دارد. دنیای کار به‌ویژه در عصر هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر است و کسب‌وکارها در حال تجدید نظر در این مسیر هستند. آنها افرادی را استخدام می‌کنند و آموزش می‌دهند تا شکاف‌های مهارتی در حال ظهور را کاهش دهند.

چمبرلن در ادامه می‌افزاید: کسب و کارها به طور فزاینده‌ای متوجه می‌شوند که مدرک تحصیلی تنها راه برای شناسایی نامزدهای با کیفیت نیست و به ویژه برای نقش‌های سطح پایه ما شاهد استخدام نیروهایی هستیم که مهارت‌های نرمی چون کار تیمی و قدرت ارتباطات مناسب دارند.

دوره‌های کارآموزی به طور فزاینده‌ای به عنوان یک جایگزین مناسب برای دانشگاه تمام وقت در نظر گرفته می‌شود که گاهی اوقات دسترسی بهتر به بخش‌های خاص و فرصت‌های شغلی پرسودتر را در آینده فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش لینکدین، تعداد آگهی‌های شغلی برای کارآموزی در بخش‌هایی مانند شرکت‌های آب و برق بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته، در حالی که آگهی‌های کارآموزی خرده‌فروشی حدود ۵۸ درصد درصد و موارد فناوری ۱۶ درصد بیشتر شده است.

هلن بردبری، مدیر ارشد شرکت E.ON که در زمینه تجهیزات الکترونیکی فعالیت می‌کند در این رابطه به یورونیوز می‌گوید: ما می‌دانیم که بسیاری از جوانان اکنون می خواهند مستقیماً وارد کار شوند. ما در E.ON، مفتخریم که انواع مختلفی از این دوره‌های کارآموزی را ارائه می‌دهیم. اینها مسیرهایی برای ایجاد مشاغل موفق هستند که صرف نظر از پیشینه تحصیلی افراد مسیر یافتن شغل را برایشان فراهم می‌سازد.

او در ادامه در خصوص ویژگی‌های این دوره‌های کارآموزی می‌گوید: کارآموزی‌های ما بر مواردی چون حصول اطمینان از توسعه مهارت‌هایی که می‌تواند در آینده برای پیشرفت کارآموزان موثر باشد متمرکز است. ضمن اینکه آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم تجربه عملی و هم یادگیری آکادمیک را ارائه دهند و به کارآموزان این امکان را می‌دهند که در حین یادگیری کسب درآمد کنند و مهارت‌های ارزشمندی را به دست آورند که همیشه در کنار آنها و برایشان مفید خواهد بود.

بردبری همچنین در ادامه می‌گوید: ما همچنین انواع مختلفی از نقش‌های ابتدایی را برای افرادی که مدرک تحصیلی ندارند ارائه می‌کنیم. این نقش‌ها به عنوان سکوی پرشی برای یک حرفه پرارزش عمل می‌کنند و فرصت‌های آموزشی و توسعه جامع در حین کار را فراهم می‌کنند و تضمین می‌کنند که این افراد به ابزار و پشتیبانی برای شکوفایی و پیشرفت در کارشان دسترسی داشته باشند.

توسعه هوش مصنوعی و تغییر شرایط شغلی

با تغییر سریع چشم‌انداز شغلی در بریتانیا، کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای به مهارت‌های نرم بیش از مدرک اهمیت می‌دهند. این با تغییرات چشمگیر ایجاد شده در هوش مصنوعی (AI) در چند سال گذشته تشدید شده است.

لینکدین تخمین می زند که تا سال ۲۰۳۰ مهارت‌هایی که افراد برای گرفتن یک موقعیت شغلی نیاز خواهند داشت به میزان ۶۵ درصد با آنچه در سال ۲۰۱۶ بوده تغییر خواهد کرد. اتفاقاتی که عمدتا به خاطر پیشرفت‌های ایجاد شده با هوش مصنوعی رخ می‌دهند.

به این ترتیب، از هر ۱۰ کارفرمای بریتانیا، ۹ نفر احساس می‌کنند که مهارت‌های نرم از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و مواردی چون خدمات مشتری، قدرت رهبری، ارتباطات، مدیریت و کار تیمی بیش از همیشه مهم خواهند شد.

جما آلدریج، رئیس بخش جذب استعداد زیمنس در بریتانیا و ایرلند به یورونیوز می‌گوید: تعهد ما به کارآموزی و فلسفه استخدامی که به پتانسیل بیش از تجربه و صلاحیت‌ها اهمیت می دهد، به ما اجازه می دهد تا از مجموعه استعدادهای متنوع بهره ببریم و نوآوری را هدایت کنیم. تمرکز ما بر ابزارهای بالقوه است. ما فراتر از معیارهای سنتی نگاه می‌کنیم و توانایی‌ها و دیدگاه‌های منحصر به فردی را که هر فرد را متمایز می‌کند مورد توجه قرار می‌دهیم.

آلدریج در ادامه می‌افزاید: این رویکرد فراگیر فرهنگ یادگیری مستمر و سازگاری را تقویت می کند. فرهنگی که برای شکوفایی در محیط پویای امروزی ضروری است. ما در حال ایجاد نیروی کار آماده برای آینده هستیم که نوآور، انعطاف پذیر و قادر به پیشرفت در جهانی باشد که به سرعت در حال تغییر است.

شرکت‌ها علاوه بر اینکه برای استخدام افراد پایه بدون مدرک دانشگاهی منعطف‌تر هستند، اکنون تمایل بیشتری به ارائه آموزش برای کمک به یادگیری الزامات فنی مرتبط با شغل دارند. این شامل آموزش در زمینه هایی مانند خدمات مشتری، پشتیبانی فنی و پشتیبانی اداری است.

علاوه بر آموزش، تعدادی از شرکت‌ها نیز تلاش می‌کنند تا از دسترسی به فرصت‌های کارآموزی و شغلی به تمام بخش‌های جامعه اطمینان حاصل کنند.

جیمز گودمن، مدیر کارکنان تسکو در بریتانیا در این خصوص به یورونیوز می‌گوید: ما واقعا مشتاق حمایت از جوانان برای یافتن مسیر شغلی مناسب برای آنها هستیم، به همین دلیل است که ما تعدادی برنامه از کار تا کارآموزی را برای کمک به آنها در کار ارائه می دهیم. ما می‌دانیم که برخی از جوانان برای ادامه کار نیاز به حمایت بیشتری دارند، به همین دلیل است که ما اخیراً برنامه کارآموزی خود را با تقویت بیشتر دوباره راه‌اندازی کرده‌ایم تا به ۱۵۰ جوان از مناطق محروم این فرصت را بدهیم تا بدون هیچ گونه سابقه کاری، در زمینه خرده فروشی استاندارد ملی سطح ۲ را کسب کنند. ما می خواهیم به جوانان کمک کنیم تا به نردبان کار برسند و اولین قدم را در یک حرفه هیجان انگیز و پر ارزش را با کمک ما بردارند.

افزایش استخدام‌ها در سپتامبر

مطالعه دیگری در لینکدین نشان می‌دهد که شرکت‌ها در ماه سپتامبر بیشتر استخدام می‌کنند. زمانی که هم افراد از تعطیلات تابستانی بر می‌گردند و هم اکثر فارغ‌التحصیلان جدید وارد بازار کار می‌شوند. بر اساس گزارش لینکدین، بریتانیا معمولاً شاهد افزایش ۴۴ درصدی استخدام در ماه سپتامبر است.

این در حالی است که ایتالیا شاهد افزایش حدود ۲۶ درصدی در این ماه است و در فرانسه تعداد آگهی‌های استخدام در این ماه دو برابر می‌شود. در هلند این عدد ۶۵ درصد افزایش می‌یابد و اسپانیا هم شاهد افزایش حدودا ۲۸ درصدی است.

از دیگر بخش‌های این گزارش می‌توان به این نکته اشاره کرد که جستجوی کار در سال جاری رشد کرده ، به طوری که هلند، آلمان و فرانسه همگی شاهد افزایش ۱۰ درصدی در جستجوی کار در نیمه اول سال جاری بوده‌اند.

جویندگان کار عمدتاً برای نقش‌های فناوری، اطلاعات و رسانه درخواست می‌کنند و مشاغل خدمات حرفه‌ای نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. نقش های خدمات مالی نیز شاهد تعداد قابل توجهی از جستجوها هستند.از سوی دیگر، شرکت‌های خدمات شهری، فناوری، اطلاعات و رسانه‌ها و همچنین مدیریت دولتی برخی از بخش‌هایی هستند که در حال حاضر بیشترین استخدام را در سطح جهانی دارند.

به عبارت دیگر سپتامبر در کل اروپا برای بسیاری از مشاغل مانند بازگشت افراد به مدرسه است. مشاهده افزایش استخدام در این ماه نشان می‌دهد که کارگران در اروپا بیشتر به دنبال کار می‌گردند و جویندگان کار برای مشاغل بیشتری درخواست ارسال می‌کنند.

انتهای پیام

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ایران‌پژواک (www.iranpejvak.com)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2