پرینت

نخستین مرکز اهدای پلاسما در کرمانشاه افتتاح شد

on .

نخستین مرکز اهدای پلاسما در کرمانشاه افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ نخستین مرکز اهدای پلاسما بخش خصوصی با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی امام‌جمعه اهل‌سنت کرمانشاه، فضل الله رنجبر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان استان افتتاح شد.

این چهارمین مرکز اهدای پلاسمای بخش خصوصی در کشور است که با چهار تخت فعال برای ۱۵ نفر از نخبگان استان کرمانشاه اشتغال ایجاد کرده است.

محمدطیب‌ صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه این افتتاح، اظهار کرد: عمده تلاش‌های بخش خصوصی می‌تواند در حوزه درمان مکمل تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی با اشاره به داروهای تولید شده از پلاسما، گفت: نیازمند ارتقا سطح سلامت خود و جامعه هستیم چون از یاد نمی‌بریم در دهه ۱۳۷۰، فرانسوی‌ها چگونه خون‌آلوده را به عزیزان ما فروختند و ناجوانمردانه شاهد آب‌شدن سرمایه‌های زندگی خانواده‌های ایرانی بودیم.

وی ادامه داد: در آن مقطع زمانی به علت نیاز بیماران به دارو، به‌ناچار باید از کشورهای مدعی تولیددارو درخواست می‌کردیم که متأسفانه داروهایی از خون‌های آلوده به ما دادند که همچون سم عمل کرد، لذا باید روی پای خود بایستیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از تمرکز استان بر توسعه زیرساخت‌های استان در بخش‌های مختلف سخن گفت و ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد افتتاح بزرگ‌ترین اورژانس غرب کشور در بیمارستان آیت‌الله طالقانی خواهیم بود.

وی به تحصیل دانشجو از ۱۰ کشور دنیا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره و بیان کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور کرمانشاه به‌عنوان قطب گردشگری سلامت به کشور معرفی خواهد شد.

احمدلو مدیر عامل شرکت بهستان پلاسما نیز در این مراسم گفت: هم اکنون سالانه ۴۰۰ هزار لیتر پلاسما در کشور تولید می‌شود که نیمی از آن در شرکت بهستان پلاسما تولید می‌شود.

 پلاسما مایع زرد رنگ موجود در خون شامل آب و پروتئین‌هایی است که برای مبارزه با بیماری‌های عفونی و جلوگیری از ادامه خونریزی به آن نیازمند هستیم.

به همین دلیل پلاسما در تهیه بسیاری از داروهای نجات بخش برای بیماران هموفیلی دارای نقص سیستم ایمنی و در بسیاری از جراحی‌ها و درمان سوختگی استفاده می‌شود.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2