پرینت

ابداع روشی جدید برای جلوگیری از انقراض انسان

on .

ابداع روشی جدید برای جلوگیری از انقراض انسان
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ تعدادی از دانشمندان انگلیسی با استفاده از ذخیره DNA یک انسان روی کریستال به دنبال جلوگیری از انقراض انسان هستند.

تیم مرکز تحقیقات اپتو الکترونیک دانشگاه ساوتهمپتون (ORC) از لیزر برای ثبت داده‌ها بر روی یک کریستال D۵ استفاده کردند که به گفته آن‌ها می‌تواند برای میلیارد‌ها سال زنده بماند چرا که برخلاف سایر فرمت‌های ذخیره‌سازی، با گذشت زمان تخریب نمی‌شود.

دانشگاه کریستال در بیانیه‌ای، معادل کوارتز ذوب شده را به عنوان یکی از "مواد شیمیایی و حرارتی با دوام در زمین" توصیف کرد.

تیم ساوتهمپتون، به رهبری پیتر کازانسکی، از لیزر‌های فوق سریع برای چاپ داده‌ها در مورد ژنوم انسان استفاده کردند که کل مجموعه دستورالعمل‌های DNA موجود در یک سلول را نشان می‌دهد.

این تیم امیدوار است که در آینده بتواند برای ثبت ژنوم گونه‌های گیاهی و حیوانی در معرض خطر که با انقراض مواجه هستند، استفاده شود.

این کریستال شامل یک کلید بصری برای نشان دادن جزئیات در مورد آنچه داده‌ها در داخل ذخیره می‌شوند و چگونه می‌تواند توسط یک هوش آینده گونه یا ماشین برای ایجاد یک انسان استفاده شود.

کلید عناصر جهانی (هیدروژن، اکسیژن، کربن و نیتروژن) را نشان می‌دهد؛ چهار پایه مولکول DNA (آدنین، سیتوزین، گوانین و تیمین) با ساختار مولکولی آن‌ها؛ قرار گرفتن آن‌ها در ساختار هلیکس دوگانه DNA؛ و چگونگی قرار گرفتن ژن‌ها در یک کروموزوم، که سپس می‌تواند در یک سلول قرار گیرد.

کریستال‌های حافظه D۵ می‌توانند تا ۳۶۰ ترابایت اطلاعات را ذخیره کنند و این فرمت در سال ۲۰۱۴ رکورد جهانی گینس را برای مواد ذخیره سازی داده با دوام‌ترین دریافت کرد.

انتهای پیام/

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2