پرینت

کل کشور تا سال 1404 تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار می‌گیرد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

on .

کل کشور تا سال 1404 تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار می‌گیرد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، با حضور مهدی روحانی نژاد، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل؛حمید فاضلی، مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه آذر و جمعی از مسئولین استانی، فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر اردبیل در محل موزه دفاع مقدس، افتتاح شد.

مهدی روحانی نژاد در آئین افتتاح فاز نخست فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرای فیبر نوری در کشور از ۲ سال قبل شروع شده و طبق برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۴ کل کشور زیرپوشش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کسب و کارها با برخورداری از فیبر نوری می‌توانند تا سرعت یک هزار مگابیت بر ثانیه اینترنت را دریافت کنند و تاخیر پایین هم از مزیت‌های فیبرنوری است و برای بازی‌های آنلاین کاربرد دارد و طبق برنامه‌ریزی دولت، این خدمت با کمترین هزینه به مردم ارائه خواهد شد.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهم‌ترین مزیت این فناوری را سرعت بالای اینترنت دانست و اظهارامیدواری کرد ساکنان استان اردبیل هم همانند خیلی از استان‌ها که زیر پوشش قرار گرفته‌اند، برای سال بعد به طور کامل از امکان فیبرنوری برخودار شوند.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2