پرینت

شرایط دریافت پروانه مطب برای پزشکان آسان تر خواهد شد

on .

شرایط دریافت پروانه مطب برای پزشکان آسان تر خواهد شد
به گزارش خبرگزاری - [1]

 به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، دکتر محمد رضا جباری در مراسم آغازبه کار دومین همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور گفت: در پی تصویب طرح کاهش امتیازات لازم برای اخذ پروانه راه اندازی مطب در شورای عالی نظام پزشکی کشور و در مرحله بعد با تایید وزارت بهداشت و درمان، شرایط برای راه اندازی مطب پزشکان تسهیل شده و این نوید خوبی برای کاهش موانع فعالیت پزشکان جوان به ویژه  در شهرهای بزرگ خواهد بود.

 وی افزود: احتمالا با اجرایی شدن این طرح به سمت کاهش  بیشتر امتیاز برای راه اندازی مطب خواهیم رفت.

 وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت و درمان در حوزه کمیسیون صلاحیت حرفه ای گفت:  وزارت بهداشت اجرا و ابلاغ مصوبات کمیسیون ملی صلاحیت حرفه ای را در یک  رفتار فراقانونی  بللا تکلیف و معطل  نگه داشت و شبه کمیسیونی را  خلاف قانون  یک طرفه ایجاد  و جلساتی را برگزار کرد که نظام پزشکی  در این جلسات به نشانه اعتراض شرکت نکرد. ماموریت اصلی کمیسیون صلاحیت حرفه ای، حل اختلافات و تعارضات بین رشته ای است و البته که تصمیمات این کمیسیون در تمام لایه های زیرین و ارکان مختلف سازمان اعم از  انتظامی  و آموزشی  و فنی  طبق مصوبه شورای عالی  ملاک عمل خواهد بود. امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت و درمان  عقلانیت  و احترام به قانون  ملاک عمل تصمیمات  قرار گرفته  و موضوعات مرتبط با مشکلات  جامعه پزشکی  از جمله صلاحیت حرفه ای به طور شایسته و مطابق با ضوابط و نیازهای جامعه پیش برود. .

 وی به قانون بکارگیری پزشکان و پیراپزشکان مصوب سال 1373 اشاره کرد و گفت:  این قانون متعلق به سه دهه قبل و متناسب با نیازهای روز نیست و  ضوروت دارد از طریق مبادی ذی ربط بازبینی  آن بررسی شود  از این سو  پزشکانی که طرح می گذرانند  باید شرایط و امتیازات بیشتری داشته باشند. دولت اگر می خواهد مناطق محروم را پوشش دهد باید از تعرفه ترجیحی در این مناطق حمایت کند و بیمه ها نیز تعرفه بخش خصوصی را بپذیرند ،لذا افزایش حقوق پزشکان طرحی در مناطق محروم و اجازه کار خصوصی کمترین انتظار است. 

 دکتر جباری در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری دومین همایش بزرگ پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور گفت: در دوره وزارت دکتر عین الهی  انتصاب  مشاور از جامعه پزشکان عمومی مسکوت ماند؛ اما در دوره جدید امیدواریم که وزیر به این مهم توجه کنند و حتما مشاوری فرهیخته و آگاه  از پزشکان عمومی تعیین شود .

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2