پرینت

قهرمانان علیه صهیونیسم

on .

قهرمانان علیه صهیونیسم
به گزارش خبرگزاری - [1]

رضا عمویی-روزنامه‌نگار

از فرانسه تا فلسطین بیش از 3هزار کیلومتر فاصله است، اما اغراق نیست اگر بگوییم این روزها نام فلسطین بیش از هرجای دیگری در قلب المپیک پاریس شنیده و حتی دیده می‌شود. از «‌الله‌اکبر»گفتن جودوکار تاجیک در جریان رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی تا هو کردن ورزشکاران اسرائیلی در برخی رقابت‌ها و ورزشگاه‌ها، همگی نشان‌دهنده زنده بودن نبض فلسطین در رویدادهای جهانی به‌ویژه در عرصه‌های ورزشی است.
علاوه بر این می‌توان به برخی دیگر از واکنش‌های ورزشکاران در برابر صهیونیست‌ها در المپیک اشاره کرد، ازجمله آنجا که «مسعود ادریس»، جودوکار الجزایری در حمایت از مردم غزه حاضر به رقابت با حریف اسرائیلی در چارچوب رقابت‌های المپیک2024 پاریس نشد و از این مسابقات کنار کشید. یا آنجا که برای نخستین بار در المپیک پاریس۲۰۲۴، زینب نوروزی، ورزشکار قایقرانی رویینگ ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با پرچم همبستگی ایران و فلسطین ظاهر شد.
در واقع هم تماشاچیان و هم ورزشکاران شرکت‌کننده در رویدادهای المپیک2024، با نمایش نمادهای همبستگی، ارسال پیام‌های حمایتی و مشارکت در کمپین‌های اجتماعی، همبستگی خود را با ورزشکاران فلسطینی ابراز می‌کنند و نشان می‌دهند که موضوع فلسطین چیزی نیست که از یادها فراموش شود. این در حالی است که کمتر از 2سال پیش وقتی جام‌جهانی2022 در دوحه قطر برگزار شد، بسیاری از کارشناسان غربی، وجود نمادهای متعدد حمایتی از فلسطین در قطر را به زمینه اسلامی کشور قطر منتسب کردند، اما اکنون که موج حمایت از فلسطین رویداد المپیک پاریس را درنوردیده، بیش از هر زمان دیگری مشخص شده است که موضوع حمایت از فلسطین دیگر محدود به جوامع و کشورهای اسلامی نیست، بلکه امروز مسئله فلسطین با موج حمایت‌های جهانی همراه است. برخی از مهم‌ترین حمایت‌های مردمی از آزادی فلسطین در جریان رویدادهای مرتبط با المپیک پاریس را در موارد ذیل می‌توان دید:

قهرمانان علیه صهیونیسم

قهرمانان علیه صهیونیسم

 

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2