پرینت

مشکلات شایع در استفاده از کامپوزیت دندان چیست؟

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

رپورتاژ آگهی

داشتن لبخندی زیبا تأثیر بسیار زیادی در اعتمادبه‌نفس و چهره افراد دارد تا در طول روز تعداد دفعات بیشتری بخندند و این موضوع از نظر روحی نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود. یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که می‌تواند لبخندی بی‌عیب و نقص را به دنبال داشته باشد، روش روکش‌گذاری توسط کامپوزیت است. در این روش زیبایی نیز همانند سایر روش‌ها مشکلاتی وجود دارد که با خرید کامپوزیت دندان[2] باکیفیت تا حد زیادی می‌توان این عوارض را کم کرد.

کامپوزیت‌ها ترکیباتی از مواد پلاستیکی و پودری هستند که در اشکال مختلفی تولید شده و برای بهبود ظاهر و رنگ دندان به کار می‌روند. این مواد ظاهری زیبا و درخشان را به وجود آورده و همچنین برای کاور کردن دندان آسیب‌دیده، شکسته و یا پر کردن فاصله بین دندان به کار می‌رود. در ادامه به بررسی عوارض ممکن در روش کامپوزیت دندان پرداخته‌ایم تا بتوانید با در نظر داشتن این موارد روشی مناسب را برای زیبایی انتخاب کنید.

مشکلات شایع در استفاده از کامپوزیت دندان چیست؟

عوارض کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یکی از مهم‌ترین روش‌های بهبود نقص‌های دندان به شمار می‌آید و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در ظاهر افراد به وجود آورد؛ اما در کنار ویژگی‌های مثبت و مزایای متعددی که دارد، می‌تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد. البته این عوارض با رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری و یا درمان هستند. این عوارض عبارتند از:

میزان مقاومت در برابر تغییر رنگ

یکی از مهم‌ترین مواردی که در کامپوزیت دندان وجود دارد، تغییر رنگ در برابر موادی مانند قهوه، چای، شاتوت و… است. کامپوزیت‌ها مقاومت بسیار کمی در برابر این مواد دارند و به سرعت تغییر رنگ می‌دهند. البته شما می‌توانید با استفاده از مسواک و رعایت نکات بهداشتی از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید.

ظاهر برجسته

در روش کامپوزیت دندان‌های طبیعی تراشیده نمی‌شوند و مواد همانند روکشی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. این موضوع باعث برجسته شدن دندان می‌شود؛ برای رفع این مشکل بنا به صلاح‌دید پزشک دندان تراش داده شده و سپس کامپوزیت انجام می‌شود تا ظاهری زمخت نداشته باشد.

حساسیت به گرما و سرما

در روزهای اولیه پس از کامپوزیت ممکن است به دلیل تراش دندان حساسیتی نسبت به دمای بالا و پایین به وجود آید که کاملاً عادی بوده و به مرور زمان برطرف می‌شود.

حساس شدن دندان‌ها

دندان‌های بعد از کامپوزیت حساسیت بالایی دارند و با عدم مراقبت درست نیز این حساسیت افزایش می‌یابد؛ به ‌عنوان مثال استفاده بیش از اندازه از مسواک و نخ دندان، پوسیدگی دندان‌های زیر کامپوزیت، عدم مراقبت درست و ایجاد ترک و یا شکستگی در هنگام جویدن و مصرف غذاهای سفت می‌تواند حساسیت را بیشتر کند. برای درمان این موارد لازم است به پزشک مراجعه کرده و از محلول‌های شوینده، دهان‌شویه و… استفاده کنید.

عدم تطابق رنگ

از دیگر مشکلاتی که با کامپوزیت دندان به وجود می‌آید می‌توان به رنگ غیرطبیعی و متفاوت دندان‌های کامپوزیت شده نسبت به دندان‌های طبیعی اشاره کرد.

بوی بد دهان

در برخی مواقع پس از انجام کامپوزیت ممکن است بوی بدی را در دهان احساس کنید که این مشکل بر اثر موارد زیر به وجود می‌آید:

  • عدم رعایت نکات بهداشتی و مسواک نزدن
  • گیر کردن مواد غذایی در لای دندان و جمع‌ شدن باکتری
  • برند نامناسب کامپوزیت
  • مصرف دخانیات
  • نصب نادرست کامپوزیت
  • بیماری‌های مختلف در قسمت لثه

از دیگر عوارض و مشکلاتی که پس از کامپوزیت ایجاد می‌شود التهاب لثه و پوسیدگی دندان است که با رعایت برخی نکات بهداشتی می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد.

دلایل شکستن کامپوزیت دندان

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از کامپوزیت دندان با آن مواجه شوید، لب پریدگی و شکستگی کامپوزیت است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل شکستن کامپوزیت پرداخته‌ایم:

جویدن مواد سفت: جویدن میوه‌های سفت، یخ، ته‌دیگ و مواد غذایی سفت منجر به‌ شکستن و ترک خوردن کامپوزیت می‌شود و به همین دلیل لازم است پس از انجام کامپوزیت از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.

برند بی‌کیفیت و نامرغوب کامپوزیت: یکی از مهم‌ترین دلایل شکستن کامپوزیت‌های دندان استفاده از جنس نامرغوب و برندهای ناشناس و کیفیت پایین است. برندهای ارزان استاندارهای لازم را نداشته و ماندگاری بسیار کمی دارند.

در هنگام خرید وسیله‌های دندان‌پزشکی لازم است به برند و کیفیت محصولات توجه شود. خرید سیلر دندان پزشکی[3]، کامپوزیت دندان، گوتا پرکا و سایر مواد لازم در دندانپزشکی به صورت اورجینال و باکیفیت نقش بسیار زیادی در زیبایی و عدم ایجاد مشکلات مختلف دارند.

وارد شدن فشار بیش از حد: در صورتی ‌که فشاری خارجی و یا فشار ناشی از دندان قروچه بسیار شدید باشد، ممکن است باعث شکستگی و ضربه به کامپوزیت شود.

پوسیدگی دندان: فضای خالی بین روکش و لثه ممکن است باعث رشد باکتری شده و امکان شکستن کامپوزیت دندان را بالا ببرد. برای جلوگیری از این شرایط توصیه می‌شود برای نصب کامپوزیت از یک دندانپزشک باتجربه کمک بگیرید.

عفونت لثه: در اثر رعایت نکردن مراقبت‌های لازم دهان و دندان ممکن است عفونت‌هایی در قسمت لثه به وجود آید. ملتهب شدن و عفونت لثه باعث جدا شدن کامپوزیت می‌شود و در نهایت ارتباط بین مینای دندان و کامپوزیت قطع شده و می‌شکند.

نصب نادرست روکش: در صورت نصب غیر استاندارد و نامناسب، کامپوزیت شکسته شده و مشکلاتی فراوان به وجود می‌آید؛ در همین راستا توصیه می‌شود برای انجام زیبایی و کلیه کارهای دندان از متخصصان مجرب کمک بگیرید.

برای خرید باکیفیت‌ترین کامپوزیت دندان به کجا مراجعه کنیم؟

دندان‌ها به صورت مداوم در معرض مواد غذایی مختلفی قرار می‌گیرند و کامپوزیت‌های بی‌کیفیت می‌تواند در کوتاه مدت عوارض بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد؛ در همین راستا اکثر پزشکان حرفه‌ای و با تجربه از مواد با کیفیت برای اجرای کامپوزیت استفاده می‌کنند تا لبخندی بی‌عیب و نقص را به مراجعه‌کنندگان خود هدیه دهند. خرید مواد با کیفیت در اجرای کامپوزیت بسیار تأثیرگذار است و برای این کار بایستی فروشگاه معتبری را انتخاب کنید.

مجموعه کافه دنتیست[4] با فعالیتی درخشان و برقراری ارتباط با بهترین واردکننده تجهیزات دندان‌پزشکی توانسته است امکان خرید کامپوزیت و سایر مواد مورد نیاز را در قالب خرید اینترنتی و حضوری فراهم کند تا تمام افراد در سراسر کشور بتوانند محصولاتی اورجینال و باکیفیت را با ضمانت اصالت کالا تحویل بگیرند. داشتن لبخندی زیبا و بی‌عیب نیازمند خریدی باکیفیت بوده و کافه دنتیست با تأمین اقلام دندان‌پزشکی مناسب این امکان را به وجود آورده است.

[5][6]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خرید کامپوزیت دندان (cafedentist.com)
  3. ^خرید سیلر دندان پزشکی (cafedentist.com)
  4. ^کافه دنتیست (cafedentist.com)
  5. ^ (sahebkhabar.ir)
  6. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2