پرینت

مقایسه نمونه عکس سنسور سونی و سنسور ISOCELL در گلکسی اس 6 و اس 6 اج

on .

ظاهر سامسونگ از دو سنسور متفاوت در بعضی از نسخه‌های گلکسی اس ۶ استفاده کرده است. یعنی بصورت تصادفی بعضی از این گوشی‌ها به سنسور ISOCELL و برخی دیگر به سنسور IMX240 سونی مجهز شده‌اند. حال در این پست تفاوت بین این دو سنسور را در قالب تصاویری که ثبت کرده‌اند را مقایسه می‌کنیم. با همراه باشید.

به نظر می‌رسید شایعات منتشر شده در خصوص سنسور گوشی‌های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج  تا حدودی صحت داشته باشد، زیرا بعضی از این گوشی‌ها به دوربین ISOCELL مجهز شده‌اند و برخی دیگر به سنسور ساخت سونی. شاید دلیل این کار، کمبود سنسورهای سونی بخاطر واحدهای زیاد پرچمدار جدید سامسونگ باشد و سامسونگ را مجبور به استفاده از سنسور خود کرده است. برای درک تفاوت بین دو سنسور ISOCELL سامسونگ و IMX240 سونی چندین تصاویری در شرایط نوری مختلف ثبت شده است که تفاوت آن‌ها را آشکارا نشان می‌دهد. تمامی این عکس‌ها در حالت اتوماتیک گرفته شده است به جز این که تصویر آخری در حالت HDR برای مقایسه از این دو سنسور ثبت شده است.

پس از یک نگاه کلی، به نظر می‌رسد که رنگ‌های تصاویر گرفته شده توسط سنسور IMX240 کمی واضح‌تر و گرم‌تر از تصاویر سنسور ISOCELL است. همچنین عکسی که توسط سنسور سونی گرفته شده دارای عمق بیشتری است. در شرایط نوری بیشتر، سنسور IMX240 تصاویر واقعی‌تری را ثبت کرده اما این شرایط برای سنسور ISOCELL کاملا برعکس است؛  علاوه بر این سایز تصاویر گرفته شده با سنسور IMX240 سونی از سنسور ISOCELL سامسونگ کمی بیش‌تر است. حال سئوالی که پیش می‌آید این است که آیا ISOCELL به سنسور IMX240 شباهت دارد؟ در تصاویر زیر می‌توانید تفاوت تصاویر ثبت شده توسط این دو سنسور را مشاهده کنید. اما تفاوت بین دو نسخه در اکثر شرایط بسیار کم است.

صحنه اول

1. سنسور ISOCELL

1

2. سنسور IMX240

2

3. نمای نزدیک هر دو سنسور

3

صحنه دوم

4. سنسور ISOCELL

4

5. سنسور IMX240

5

6. نمای نزدیک هر دو سنسور

6

صحنه سوم

7. سنسور ISOCELL

7

8. سنسور IMX240

8

9. نمای نزدیک هر دو سنسور

9

صحنه چهارم

10. سنسور ISOCELL

10

11. سنسور IMX240

11

12. نمای نزدیک هر دو سنسور

12

صحنه پنجم

13. سنسور ISOCELL

13

14. سنسور IMX240

14

صحنه ششم

15. ISOCELL HDR:ON

15

16. ISOCELL HDR:ON

16

17. نمای نزدیک هر دو سنسور در حالت HDR:ON

17

احتمالا پس از مشاهده این تصاویر بسیاری از افراد علاقمندند تا قبل از خرید گلکسی اس 6 از نوع سنسور آن مطمئن شود، اما در هر صورت راهی برای تشخیص این کار وجود ندارد. تفاوت دو سنسور چقدر است و آیا این موضوع برای شما اهمیت دارد؟

cloob

منبع خبر

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2