پرینت

مرگ یک کودک بر اثر قحطی در غزه، تعداد قربانیان ناشی از سوء تغذیه را به 40 نفر رساند

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

شفقنا- منابع پزشکی در نوار غزه روز جمعه از مرگ یک کودک به دلیل «قحطی» خبر دادند که تعداد قربانیان سوء تغذیه در نوار غزه را به 40 نفر رساند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت:‌ «این منابع گفتند که یک کودک در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلاح در مرکز نوار غزه بر اثر سوء تغذیه، کم آبی و کمبود تجهیزات پزشکی جان باخت».

مدیر بیمارستان کمال عدوان در کمپ جبالیا در شمال غزه نیز گفت که ما علائم سوء تغذیه را در بیش از 200 کودک دیگر در نوار غزه ثبت کرده‌ایم.

وی تأکید کرد که یک فاجعه انسانی در شمال نوار غزه رخ خواهد داد و شبح قحطی در افق، خودنمایی می‌کند و در شمال غزه غذایی به جز آرد موجود نیست.

او در ادامه یک پیام مضطرب برای “همه نهادهای بین المللی ارسال کرد تا تهدید قحطی را جدی بگیرند.”

منابع پزشکی پیشتر اعلام کرده بودند که ۵۰ کودک در شمال نوار غزه از سوء تغذیه و گرسنگی رنج می‌برند.

به نقل از منابع پزشکی در بیمارستان کمال عدوان در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، «حدود 50 کودک مبتلا به سوءتغذیه تنها در یک هفته شمارش شدند و شبح قحطی در غزه به چشم می خورد، ما در حال تلاش برای از سرگیری خدمات پزشکی با توجه به کمبود سوخت هستیم و وضعیت در این نوار فاجعه بار است.

جمعیت شمال نوار غزه که بالغ بر 700 هزار نفر می‌شود، این منطقه از کمبود شدید مواد غذایی و سبزیجات رنج می‌برند که در نتیجه ادامه بسته شدن گذرگاه‌های مرزی توسط اسرائیل و عدم ورود کامیون‌ها به شمال به وجود آمده است. به گفته مقامات محلی و سازمان‌های بین‌المللی، قحطی به خط مقدم بازگشته است.

در نتیجه تجاوزات مداوم اسرائیل، از هفت اکتبر، نوار غزه با توجه به کمبود شدید غذا، آب، دارو و ذخایر سوخت، در معرض شرایط بشردوستانه بسیار سختی قرار گرفته است که به قحطی تبدیل شده است.

ارتش رژیم اسرائیل در اوایل ماه می کنترل سمت فلسطینی گذرگاه مرزی رفح را به دست گرفت که منجر به توقف کمک‌رسانی به نوار و سفر مجروحان و بیماران به خارج از کشور برای درمان شد و فاجعه انسانی را تشدید کرد.

مقامات امدادی و کارشناسان بهداشت جهانی نیز نسبت به قحطی در نوار غزه در ماه می هشدار دادند، مگر اینکه اسرائیل محدودیت‌های کمک رسانی را لغو کند، تجاوز را متوقف کرده و خدمات حیاتی بازگردانده شود.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید[2]

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید (rtarabic.com)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2