پرینت

افتتاحیه نخستین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خلیج فارس

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

افتتاحیه نخستین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما[2]، مراسم افتتاحیه نخستین گفتاور ملی نخبگان پهنه خلیج فارس شامل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و خوزستان در یاسوج برگزار شد.
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در این مراسم گفت: گفتاورد ملی نخبگان که در چهار حوزه برگزار می‌شود، فرصتی را در اختیار همگان قرار می‌دهد تا اگر طرح، ایده، پیشنهاد یا اندیشه‌ای دارند و فکر می‌کنند می‌تواند در راستای حل مسائل اثر گذار باشد، ارائه دهند.  
یاسین کیخا به تعریف مفهوم نخبه پرداخت و اظهار کرد: مفهوم نخبگی تنها در زمینه علوم تجربی و فنی نیست. به تازگی در کشور موضوع تربیت نخبه برای حکمرانی مورد توجه قرار گرفته و قرار بر این نیست که مفهوم نخبه به افرادی که تولید فناوری می‌کنند، منحصر شود.
وی تصریح کرد: گفتاورد ملی نخبگان پنج محور مالی و ارزی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت و حکمرانی هوشمند دارد که نخبگان باید نسبت خود را با منابع و ظرفیت‌های منطقه خود را در لایه حکمرانی و فناوری تعریف کنند؛ برای مثال در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بسیار خوبی در زمینه منابع طبیعی وجود دارد.  
معاون بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در مرحله انتخابی که تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، از طرح‌هایی که کیفیت مناسب داشته باشند بهره‌برداری خواهیم کرد و سعی می‌کنیم نخبگان را به افرادی که در حوزه مربوطه صاحب نظر هستند وصل و شرایط افزایش توان ایشان را فراهم کنیم.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خبرگزاری صدا و سیما (www.iribnews.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2