پرینت

تماشا کنید: اپلیکیشن واقعیت افزوده‌ Showroom فراری برای شخصی سازی ظاهر خودرو

on .

کمپانی‌های نظیر فراری مشکلی در فروش سوپراسپورت‌های خود ندارند، چراکه این خودروسازان مشتریان خاصی دارند، اما چیزی که خریداران این خودروها دوست دارند، القای حس خاص بودن است که فراری نیز به خوبی از این موضوع آگاه است. خودروساز ایتالیایی در جدیدترین اقدام خود با استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده Showroom، امکان مشاهده‌ی تغییرات در ظاهر خودرو را برای خریدار ممکن کرده است.

کمپانی فراری نیز برای جلب رضایت مشتریان خود به سراغ استفاده از واقعیت مجازی رفته است. این کمپانی با بکارگیری اپلیکیشن Showroom که مبتنی بر واقعیت افزوده است، امکان مشاهده‌ی تغییرات مختلف روی خودرو از جمله‌ی تغییر رنگ ظاهری یا نصب تجهیزات جانبی را برای کاربران بصورت مجازی ممکن کرده است. این اپلیکیشن از فناوری شناسایی سه بعدی اشیا استفاده می‌کند و هفت قابلیت مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌‌توان به مشاهده‌ی تصویر اشعه‌ی ایکس خودروی مورد نظر، مشاهده‌ی سیستم ترمز خودرو و شبیه‌سازی خودرو در تونل باد اشاره کرد. برای مثال با انتخاب مشاهده‌ی سیستم ترمز خودرو، کاربر در اپلیکیشن انیمیشنی مشاهده می‌کند که طی آن چرخ‌ها از محل خود خارج شده و در نتیجه سیستم ترمز برای کاربر نمایش داده شود.

برای استفاده از این اپلیکیشن تنها کافی است تا کاربر بصورت ثابت خودرو را از طریق دوربین اسکن کند. این اپلیکیشن با محاسبه‌ی فاصله‌ی بین گوشه‌های خودرو، امکان تغییرات ظاهری را ممکن می‌کند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان تغییرات ظاهری را روی پنج مدل از خودروی فراری مشاهده کرد. این تغییرات نه‌تنها شامل ظاهر خودرو می‌شود، بلکه طراحی داخلی خودرو، سیستم ترمز و حتی پیشرانه را نیز شامل می‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده این سیستم ابتدا در ژاپن و استرالیا در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. فراری در ماه می سال جاری این سیستم را در آمریکا به مشتریان خود عرضه خواهد کرد.

cloob

منبع خبر

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2