پرینت

گروه مستند سازی رادیو معارف فعال شد

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،[2] با توجه به موفقیت‌های رادیو معارف در جشنواره‌های ملی، گروه مستند سازی این رسانه هم فعال شده است.

آقای خدا بخش عظیمی، قائم مقام این شبکه رادیویی در گفتگو با شبکه خبر در خصوص مهمترین دستاورد رادیو معارف گفت: به اذعان همه مراجع تقلید، اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه ­خود رادیو معارف، دستاورد بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و خود رادیو توانسته یک الگوی رسانه‌ای دینی را در سپهر رسانه‌ای به وجود آورد که این هم دستاورد بزرگی است.

او افزود: رسانه‌ای که از هیچ موسیقی استفاده نمی‌کند و تمام مباحث و مطالب آن در حوزه آموزه‌های دینی است، خود همین دستاورد بزرگی است و علیرغم همه تنگنا‌ها با تلاش جهادی همکاران، ما در همه جشنواره‌ها شرکت کردیم و توانستیم خوش بدرخشیم، در جشنواره رادیویی پژواک، در این جشنواره حدود ۹ اثر به مقام برتر رسیدند، در جشنواره پاسخ برتر ما مقام برتر را کسب کردیم و اینها دستاورد‌هایی است که با تلاش همکاران توانستیم کسب کنیم.

قائم مقام شبکه رادیویی­ معارف ادامه داد: علاوه بر این، ما توانستیم الگویی را در راستای برنامه‌های صبحگاهی برای برنامه‌های مجله‌ای بدون استفاده از موسیقی سازی برای برنامه‌های نسل‌های مختلف آماده کنیم، ما برنامه «مهربان باشیم» را برای صبح طراحی کردیم، بدون استفاده از موسیقی و در میان برنامه‌های متعدد صدا توانستیم جایگاهی را کسب کنیم و اعتماد جامعه دینی را داشته باشیم که خود همین­ هم دستاورد بزرگی است.

وی افزود: در حوزه جوان هم ورود پیدا کردیم، ارتباط با نسل جوان در این عصر بسیار دشوار است، چون جوانان یک مقدار با فضای مجازی و اینترنت آشنا هستند وکمتر شاید به سراغ رسانه دیگر بیایند، ما توانستیم با طراحی برنامه عصرگاهی «عصر جوان» خیلی از مخاطبان جوان را پای رادیو بکشانیم و حرف دینی بزنیم، همچنین در حوزه خانواده. ما اعتقاد و باورمان این است که اسلام برای تمام عرصه‌ها و حوزه‌ها برنامه و نسخه دارد، ما توانستیم برنامه «زندگی زیباست» را با محوریت­ خانواده، تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، تعالی خانواده و بحث فرزند آوری و فرزند پروری ایجاد کنیم.

عظیمی در خصوص تغییرات رادیو معارف هم گفت: در این بیش از دو دهه تجربیات ارزشمندی را کسب کردیم و رویکرد ما در دهه سوم رادیو رویکرد تحولی و جذب مخاطب است، در دهه اول تلاش کردیم هنری باشیم و تلاش کردیم از ظرفیت‌های علمی حوزه‌های علمی بهره بگیریم، در دهه دوم هنری‌تر شدیم و قدری از آسان گرایی پرهیز کردیم، سعی کردیم که برنامه‌های متعدد و متنوع داشته باشیم و در دهه سوم بحث جذب مخاطب و تحول در محتوا را به عنوان چشم انداز خودمان طراحی کردیم.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های جدید رادیو معارف گفت: ما معمولا جدول پخش هرسال را­ آذر ماه سال قبل طراحی می‌کنیم­­، با مطالعات گسترده، نیاز‌های دینی را رصد می‌کنیم، با مراکز پاسخگویی به سوالات دینی مرتبط هستیم و نظرسنجی‌های سازمان را نیز لحاظ می‌کنیم.

وی افزود: ما تقریبا پایان سال گذشته برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را طراحی کردیم و یکی از برنامه‌ها که امسال ورود کردیم برنامه «عصر جوانی» است که بعد از ماه مبارک رمضان این برنامه روی آنتن رفت و با اقبال بسیارخوب مخاطبان جوان مواجه شده است، برنامه «مهربان باشیم» برای ردیف صبحگاهی طراحی شده که  در راستای ترویج امر به معروف عمل می‌کند و هر روز یک مسئله را به عنوان محور خودش قرار می‌دهد. با بهره مندی از مطالب ارزشمند روانشناسان، جامعه شناسان و کارشناسان حوزوی و با محوریت یک آیه یا یک روایت معمولا یکی از معروف‌ها را به عنوان محور موضوع قرار می‌دهد و ترویج می‌کند.

همچنین کارشناسان در برنامه «زندگی زیباست» بحث فرزند آوری را به عنوان یکی از محوری‌ترین کار‌ها و موضوعات بررسی می کنند. 

<div id="video-display-embed-code_11103561"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4231666/11103561?width=600&height=350"></script></div>

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خبرگزاری صدا و سیما، (www.iribnews.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2