پرینت

ایرانسل در تولد 7 سالگی خود از 7 سرویس جدید رونمایی کرد

on .

روز گذشته ایرانسل در کنفرانس خبری سالیانه خود که به مناسبت هفتین سال شروع به کار این شبکه مخابراتی با حضور رسانه‌های کشور برگزار شد، علاوه بر مرور سرویس‌های قبلی و همچنین ارائه گزارش عملکرد مالی خود از 7 سرویس جدید نیز رونمایی نمود که در ادامه مطلب با آن‌ها آشنا خواهید شد.

 مراسم با سخنرانی عليرضا قلمبر دزفولی -مدیرعامل ایرانسل- آغاز شد او ابتدا مرور جامعی بر عملکرد شرکت در سال اخیر داشت که برخی از مهمترین موارد ذکر شده را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

ایرانسل در تولد 7 سالگی خود از 7 سرویس جدید رونمایی کرد

او رویدادهای مهم پیش روی ایرانسل را نیز اینگونه برشمرد:

  • بهینه سازی مستمر شبکه از حیث پوشش، کیفیت، بازدهی و ترافیک
  • توسعه کمی شبکه متناسب با ظرفیت بازار و طرح‌های آتی
  • ارتقاء و توسعه ظرفیت انتقال مبتنی بر IP و فناوری‌های جدید
  • توسعه کمی و کیفی دیتاسنترها و SMSC
  • ارتقاء سیستم شارژینگ به آخرین سیستم شارژینگ در دنیا
  • توسعه کاربرد USSD به عنوان یک سامانه تعاملی موثر در بانکداری
  • توسیعه سیستم فروش و پرداخت الکترونیکی مبتنی بر USSD

irancell event 7

 او سپس به سرویس‌ها، محصولات و تعرفه‌ها پرداخت:

  • تامین زیرساخت‌های لازم در جهت تحقق سرویس‌های مبتنی بر زندگی دیجیتال
  • ارائه متنوع‌ترین و مقرون به صرفه ترین تعرفه در کشور
  • افزایش ترافیک دیتا به میزان 100% در مقایسه با سال گذشته
  • افزایش 13 برابری سهم فروش USSD در مقایسه با سال گذشته
  • افزایش ضریب استفاده از محتوای چند رسانه‌ای به 37 درصد

مدیرعامل ایرانسل پیش از معرفی 7 سرویس جدید این شرکت، مروری بر سرویس‌های قبلی نمود و آن‌ها را اینطور برشمرد: (برای آشنایی با سرویس‌های قبلی ایرانسل به گزارش زومیت از کنفرانس سال گذشته این شرکت مراجعه کنید)

  • چهارسو ایرانسل - اپ‌استور برای نرم افزارهای اندرویدی، جاوا و سیمبین
  • پیامک صوتی
  • تلفن اینترنتی وایمکس
  • سرویس اطلاعات شهری
  • اعلام دسترسی
  • چتر وایمکسل
  • نانو سیم
  • میزبان تماس - که درآن امکان تماس از شما و پرداخت از مخاطب میسر می‌شود
  • پیشنهادات تشویقی مبتنی بر مکان
  • بسته افزایشی بلند مدت و ترکیبی
  • طرح قرمز تک ستاره و نقره‌ای پایا

او سپس وارد جزئیات مختلف مرتبط با ایرانسل شد، اما نکته جالب توجه‌ای که در میان صحبت‌های وی اشاره شد جایگاه ایرانسل بین 100 شرکت برتر کشور بود که همانطور که در اسلاید زیر مشاهده می‌کنید، این اپراتور طی 7 سال فعالیت خود، توانسته به بیست و چهارمین شرکت برتر کشور بدل شود:

irancell report

پس از توضیحات مفصل آقای دزفولی، باقر صمدی -مدیر کل بازاریابی ایرانسل- خدمات و محصولات تعرفه پویا (جزیره ایرانسل)، سامانه ارتباط تعاملی، سامانه جامع ارایه خدمات، پورتال پیشرفته پیام کوتاه انبوه، پوشه ایرانسل، آهنگ پس‌زمینه و میزبان پیامک را رونمایی و معرفی کرد.

سامانه تعرفه پویا

به گفته صمدی، سامانه تعرفه پویا، محاسبه و اعمال تخفیف مکالمه براساس ترافیک به صورت هوشمند، مدیریت توزیع ترافیک مصرف شبکه براساس تعرفه سطح سایت مخابراتی و مشترک، اطلاع‌رسانی تخفیف مکالمه از طریق Cell Broadcasting را فراهم می‌کند و امکان اطلاع‌گیری از تخفیف فعلی با شماره‌گیری USSD، تخفیف تعرفه در تماس صوتی تا 95 درصد و امکان مدیریت زمان و مکان مکالمه توسط مشترکین برای استفاده بهینه از اعتبار سیم‌کارت، فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی رایگان از طریق کدهای دستوری #135* ویژگی‌های آن است.

irancell report

سامانه ارتباط تعاملی

وی گفت: در سامانه ارتباط تعاملی نیز امکان تخصیص تنها یک کد برای لیستی از خدمات، امکان دریافت هزینه از دارنده کد یا متقاضیان دریافت خدمت، عدم وابستگی به گوشی تلفن همراه و سرعت بالای به روزرسانی و توسط خود کاربر سازمانی، وب‌سرویس و پروتکل برای سایر موسسات و سازمان‌ها و سهولت و امنیت در استفاده فراهم شده است.

صمدی، کاربردهای آن را نیز معاملات املاک، صنعت توریسم و هتل‌داری، تمامی خدمات ارزش افزوده به صورت دیجیتال در حجم اندک، کاریابی، دولت الکترونیک و خدمات و حمل و نقل و توزیع عنوان کرد.

سامانه جامع ارایه خدمات

مدیر ارشد بازاریابی شرکتی ایرانسل، سامانه جامع ارایه خدمات را برای ارایه دسترسی به شبکه اپراتور تلفن همراه از طریق API، ارائه API مربوط به شارژ و بیلینگ به شرکت‌های ثالث، SMS, Wap Push,USSD، پرتال مدیریت شرکای تجاری، سهولت و امنیت در اتصال به شبکه مخابراتی و کاهش زمان ورود به بازار برای VAS توصیف کرد.

به گفته وی، مدل‌های کسب و کار آن استفاده از مدل استاندارد تسهیم درآمد، شریک تجاری با بهره‌گیری از شارژینگ، شریک تجاری دون بهره‌گیری از شارژینگ، ارایه سرویس با میزبانی SDP، ارایه سرویس با میزبان شریک خارجی، توسعه و میزبانی سرویس در SDP است.

پوشه ایرانسل

irance 7 03

صمدی اظهار داشت: سرویس پوشه ایرانسل یا ایرانسل درایو نیز پل ارتباطی بین شبکه ارتباطی و اینترنت است که اولین سرویس خدمات ابری شخصی در ایران محسوب می‌شود و ذخیره‌سازی و مدیریت دفترچه تلفن، مدیریت پیام و ارسال و دریافت پیام‌ها از طریق وب، مدیریت فایل‌ها با اشتراک‌گذاری و اصلاح و امکان به اشتراک‌گذاری نظرات را فراهم می‌کند.

وی افزود: فعال‌سازی آن طریق انتخاب بسته خدمات مورد نظر کاربر از طریق پورتال این سرویس به صورت سه ماهه، شش ماهه و یک ساله است.

پیامک هدیه و میزبان پیامک

به گفته صمدی، پیامک هدیه و میزبان پیامک نیز ارسال پیام کوتاه در حالت عدم وجود اعتبار و پرداخت توسط شماره مقصد بعد از پذیرش را فراهم می‌کند و براساس آن امکان هدیه دادم پیامک کوتاه به دوستان، امکان تعریف لیست پذیرش برای کاربر، پرداخت هزینه پیامک ارسالی تا پایان محدوده زمانی معین و امکان تعریف لیست سیاه مخاطبین و اصلاح لیست‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای ارسال پیامک از طریق این سامانه کافی است شماره مخاطب مورد نظر را به صورت پیش‌شماره سرویس وارد کرد تا وی ضمن دریافت پیامک بتواند بدون پرداخت هزینه پیامک ارسال را تا پایان محدوده زمانی معین پاسخ دهد. برای مثال باید شماره را اینطور وارد کرد:

 xxxxxxxx 73270493*

به گفته صمدی، هزینه پیامک‌های ارسالی از طریق این سرویس‌ها مطابق تعرفه‌های مصوب برای پیام کوتاه از سوی سازمان تمنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

آهنگ پس زمینه

مدیر ارشد بازاریابی شرکتی ایرانسل، آهنگ پس زمینه را نیز سرویس جدید دیگر ایرانسل معرفی کرد که امکان ایجاد آهنگ پس زمینه براساس موقعیت تماس، فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی آنی و رایگان را فرهم می‌کند و تنوع آهنگ‌ها با سلیقه مشترک و با اطلاع از شماره مقصد فراهم است و با تماس ازطریق IVR و با شماره گیری xxxxxx 727393 را دارد و امکان تست صدای پس زمینه قبل از تماس نیز وجود دارد.

پورتال پیشرفته پیام کوتاه انبوه

صمدی گفت: پورتال پیشرفته پیام کوتاه انبوه نیز ویژگی‌های زمان‌بندی ارسال، یکپارچگی با سیستم مشتریان با استفاده از API، ارسال پیامک با نام شرکت، تخصیص کد کوتاه، پورتال مدیریت پیامک ارسالی، مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی، ارسال پیام برای گروه از پیش تعریف شده، ارسال پیام چند رسانه‌ای و قیمت رقابتی جهت ارسال پیامک درون شبکه، تنظیم قواعد ارزیابی محتوای پیام‌ها بر اساس گروه ارسال‌کننده، گزارش‌دهی در لحظه از اطلاعات دریافتی از مشترکین، ارسال پیامک تعاملی و بر اساس لیست سوالات تعیین شده، امکان شارژ دریافت کننده و یا ارسال کننده پیامک را فراهم کرده است.

وی، کاربردهای این محصول ارتباطی را ارائه خدمات و درخواست دریافت خدمت از سوی مشتری، به روز رسانی پرونده اطلاعات شخصی، کلوپ هواداران و اجرای طرح‌های وفاداری مشتریان، طرح ارتباط با مشتریان، نظر سنجی از مشتریان و مدیریت کمپین تبلیغاتی عنوان کرد.

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/it-news/7397-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2