پرینت

زومجی: پیش‌نمایش بازی The Order: 1886

on .

The Order:1886 نام یکی از موردانتظارترین بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 4 در سال جاری میلادی است که در کمتر از یک ماه دیگر با انتشارش فاصله داریم. به همین مناسبت، زومجی مقاله‌ای مفصل در قالب پیش‌نمایش درباره‌ی این بازی تهیه کرده تا ببینیم آیا این محصول شرکت سونی می‌تواند به عنوان یک برگ‌برنده‌ در سال ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن 4 موفقیت را به ارمغان بیاورد یا خیر.

The Order: 1886 (محفل: ۱۸۸۶) یک بازی در سبک تیراندازی با حال و هوای تاریخی و استیم‌پانک است، که از همان لحظه‌ای که در همایش E3 2013 معرفی شد، به یکی از پربحث‌ترین رویداد‌های سونی طی چند سال اخیر تبدیل شد. همایشی که به خاطر سیاست‌های ضد مایکروسافت سونی حسابی در ذهن همه‌ی گیمرها حک شده است. نمایش افتتاحیه‌ی «محفل: ۱۸۸۶» به به طرز هیجان‌انگیزی درگیرکننده و هیجان‌انگیز بود و نوید چیز تازه‌ای را از لحاظ محتوا می‌داد و همان تریلر کافی بود تا بازی به فهرستِ مورد انتظارترین عناوین همه‌ی مطبوعات و سایت‌ها وارد شود. اما همواره در کنار تمام این تحسین‌ها، سوالی همیشگی وجود داشت که می‌پرسید: «آیا استودیویی مثل Ready At Dawn (ردی ات داون) که فقط ساخت بازی‌های کنسول دستی PSP را در کارنامه‌اش دارد، توانایی این را دارد تا از پروژه‌ی پُرخرجی مثل «محفل» سربلند بیرون آید، یا بازی در رسیدن به کلاسِ بالای انحصاری‌های سونی جا می‌ماند؟» بیایید فعلا از پاسخ دادن به این سوال صرف نظر کنیم؛ چون اطلاعات و عکس‌هایی که همان روزها از بازی منتشر می‌شد، آنقدر خوب بودند که این سوال را برای مدتی به کنار رانده و محو کردند.

همه‌چیز نشان از این داشت که  Ready At Dawn در سپیده‌دمِ تبدیل شدن به یکی از استودیوهای اصلی سونی است، تا اینکه دموهای قابل‌بازی گیم‌پلی «محفل» منتشر شدند و دوباره آن سوال فراموش‌شده را بر سر زبان‌ها انداختند. برای ما که گیم‌پلی بازی را می‌دیدیم، لذت‌مان چند برابر شده بود، اما وقتی نقدهای این دموها منتشر شد، عده‌ای از منتقدان از گیم‌پلی ساده‌نگرانه‌ی بازی ایراداتی جزیی و بعضی اوقات بزرگ گرفتند. تقریبا از همین زمان بود که نوعی دو دستگی نامحسوس بین طرفداران بازی ایجاد شد. آنهایی که رسما عاشق بازی بودند و چیزی نظرشان را عوض نمی‌کرد و کسانی که بازی را دوست داشتند، اما ته دل‌شان نگران بودند که نکند امید و آرزوهایشان از «محفل» به بار ننشیند.

برای مطالعه‌ی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

 

cloob

منبع خبر

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2