پرینت

زومجی: نگاهی به بخش بازی‌های ویدیویی کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت

on .

فیل‌ اسپنسر، رییسِ بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، بار دیگر ثابت کرد که به وعده‌های خود عمل می‌کند و شب گذشته با دستانی پر به کنفرانس ویندوز ۱۰ آمد. زومجی نگاهی کلی به بخش گیم کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت دارد و به بررسی سیاست‌های کلی بخش سرگرمی‌های مایکروسافت و قابلیت‌های معرفی شده توسط آن‌ها در این کنفرانس پر بار پرداخته است.

مایکروسافت زمانی تاج پادشاهی بازی‌های ویدیویی در رایانه‌های شخصی را بر سر داشت و دل طرفداران این پلتفرم به ردموندی‌ها خوش بود. اما با ورود کنسول‌های ایکس‌باکس، مایکروسافت رفته رفته پتانسیل‌های غنی پلتفرم پی‌سی را نادیده گرفت و بیشتر تمرکز خود را روی بازار کنسول‌ها گذاشت. چند سال گذشت و خبری از پشتیبانی درست مایکروسافت از بازی‌های ویندوزی نشد تا این که تغییرات مدیریتی این شرکت، نه تنها راه را برای یکپارچه سازی‌سیستم‌های مختلف این شرکت از جمله موبایل، پی‌سی، تبلت و کنسول هموار کرد، بلکه چراغ سبزی به پلتفرم پی‌سی برای بازی‌های ویدیویی نشان داده شد. با روی کار آمدن فیل اسپنسر در بخش ایکس‌باکس، مایکروسافت توانست خیلی سریع خود را از منجلابی که فقط به خاطر سیاست‌های غلط مدیران پیشین ایجاد شده بود، نجات دهد و باز هم کنسول ایکس‌باکس وان را به عنوان خطری برای سونی و پلی‌استیشن 4 معرفی کند.

ظاهرا فیل اسپنسر هدفش فقط احیای ایکس‌باکس نیست، بلکه می‌خواهد از تمام ظرفیت و پلتفرم‌های مایکروسافت در دنیای بازی‌های ویدیویی استفاده کند. دیدگاه اسپنسر درست است. مایکروسافت پلتفرمی قدرتمند به نام ایکس‌باکس دارد، از طرفی پرطرفدارترین سیستم‌عامل رایانه‌های رومیزی متعلق به مایکروسافت است و میلیاردها نفر از این محصولات استفاده می‌کنند. در کنار این‌ها، بخش موبایل با شیب تندی در حال پیشرفت است و آینده‌ی روشنی در انتظارش خواهد بود. اسپنسر می‌خواهد همه‌ی این ابزارها، سیستم‌ها و پتانسیل‌های غنی در خدمت صنعت بازی و سرگرمی قرار بگیرد تا با استفاده از آنها، مایکروسافت را به عنوان قطب اصلی گیم دنیا معرفی کند.

از حدود یک ماه پیش اسپنسر اقدام به انتشار اخباری برای گیمرهای پی‌سی کرد و به تعریف و تمجید از ویندوز ۱۰ پرداخت. سیستم عاملی که به قول وی، بهترین پلتفرم روی رایانه‌های شخصی برای بازی‌های ویدویی است. این مرد پرکار مایکروسافت ماه‌ها است با تیم ایکس‌باکس مشغول به کار روی ویندوز ۱۰ است تا تجربیاتی منحصر به فرد را در این بخش برای کاربران محیا کنند. روز موعود فرا رسید و کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت که Next Chapter نام‌گذاری شده بود، آغاز شد. در کل مایکروسافت در کنفرانس دیشب به قابلیت‌های ویندوز ۱۰ و رونمایی از محصولاتی پرداخت که قبلا ارائه نشده بود. اما شاید مهمترین بخش‌ این کنفرانس برای اهالی بازی‌های ویدیویی، لحظه‌ای بود که فیل اسپنسر با همان حالت گرم و صمیمی همیشگی‌اش، پا به صحنه گذاشت و با فن بیان تحسین‌برانگیز خاصش، توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

برای مطالعه‌ی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

زومجی: نگاهی به بخش بازی‌های ویدیویی کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.
cloob

منبع خبر

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2