پرینت

دستور هاوارد وب به داوران؛ برای استفاده از کارت زرد واهمه نداشته باشید

on .

دستور هاوارد وب به داوران؛ برای استفاده از کارت زرد واهمه نداشته باشید

در دوران ریاست هاوارد وب در کمیته داوران لیگ برتر، به منظور حفظ آرام و ثبات بازی بیش از هر زمانی کارت زرد نشان داده می‌شود. 

طرفداری | به گزارش تلگراف؛ دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه هاوارد وب برای داوران لیگ برتر تمدید شده است. رئیس PGMOL به اطلاع داوران لیگ برتر رسانده در موقعیت‌هایی که وقت‌کشی صورت می‌گیرد یا بازیکنان با تکان دادن دستان خود درخواست مجازات حریف را دارند، واهمه‌ای برای استفاده از کارت زرد نداشته باشند. مطابق گفته‌های وب، دستورالعمل‌های او باعث شده است فوتبال انگلیس بیشترین نرخ گردش توپ در جریان بازی را در بین لیگ‌های معتبر اروپایی ثبت کند. اعتراض برخی از مربیان زمینه‌ساز تغییر دیگری نیز شده است؛ از هفته سیزدهم داوران لیگ برتر انگلیس موظف هستند برای حفظ آرامش کنار زمین، برخورد محکمی با مربیان معترض داشته باشند. 

ایده‌های هاوارد وب به خوبی اثرگذاری خودشان را نشان داده‌اند اما آمار کارت زرد لیگ برتر به طرز عجیبی بالا رفته است. در حالی که در تمامی فصل گذشته 89 کارت زرد برای اتلاف وقت نشان داده شده بود، طی 13 هفته فصل جاری عدد 66 به ثبت رسیده است. متوسط کارت زرد در هر بازی از 3 به 4.8 افزایش یافته و داورانی مثل استوارت اتول و آنتونی تیلور در هر بازی بیش از 5 بار از کارت خود استفاده می‌کنند. احتیاط مدنظر وب باعث شده است درن انگلند طی دو بازی 15 بار از کارت زرد خود استفاده کند!

در بازی چلسی و لیورپول در حالی که کانر گلگر روی الکسیس مک آلیستر مرتکب خطا شده بود، هافبک آرژانتینی به دلیل درخواست برای مجازات حریف (با بالا بردن دست خود)، به سرعت کارت زرد دریافت کرد. از نظر هاوارد وب چنین برخوردهایی تمرکز داوران را حفظ می‌کند. 

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2