پرینت

اتصال ۹۳ درصد روستاها به اینترنت

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

 

به گفته وزیر ارتباطات، در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد روستاها به اینترنت متصل هستند و تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ قرار شد که بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی اجباری شود؛ دوستان در وزارت بهداشت می‌گفتند که زیرساخت برای این موضوع فراهم نیست اما با انجام بررسی‌ها مشخص شده، ما جزو معدود کشورهایی هستیم که در این حوزه بیش از ۹۰ درصد نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: همین جا اعلام می‌کنم برای هر کار ملی مبتنی بر فناوری اطلاعات آمادگی داریم و در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد روستاها به اینترنت متصل هستند و تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند. زمانی که قرار است صنایعی مانند کشاورزی هوشمند شوند، باید بدانیم که زیرساخت فعلی پاسخگو نیست و باید از فناوری‌های جدید استفاده شود. شرایط موجود، به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست و با سرعت در حال‌توسعه پروژه‌های زیرساختی هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: تعداد سایت‌های نسل پنجم در کشور زیر پنج درصد است و امیدواریم با زیرساخت‌هایی که در حال فراهم شدن است، تا پایان دولت تعداد سایت‌های نسل پنجم و پوشش آن را به ۱۰ درصد برسانیم. اکنون در نقاطی مجهز به پوشش فیبرنوری شده و توانسته‌ایم سرعت تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه را به مردم ارائه بدهیم. براساس سند معماری شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت باید ۱۰ درصد کاربران مصرف‌کننده فناوری‌های جدید باشند که فناوری جدید در بخش اینترنت سیار همین نسل پنجم اینترنت است.

وی ادامه داد: همچنین برخی درباره تشعشعات نسل پنجم اینترنت هم صحبت می‌کنند اما باید اعلام کنم که تشعشعات اینترنت نسل پنجم تفاوتی با نسل‌های دیگر ندارد. تشعشعات در کشور ما همیشه نسبت به استاندارد جهانی کمتر بوده بنابراین این فناوری ایمن است و مردم نگران توسعه آن نباشند چراکه بخش قابل‌توجهی از مردم چین در حال استفاده از این تکنولوژی هستند.

زارع‌پور گفت: وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات در کشور، پروژه فیبرنوری را در ۲۰۰ شهر آغاز کرده و اکنون چهار میلیون خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2