پرینت

جایزه بین‌المللی قرآنی طراحی و اجرا می‌شود

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما[2]، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار اعضای مجمع خادمان قرآن که پیش از ظهر امروز هشتم آبان در محل وزارتخانه برگزار شد با اشاره به توجه بیش از پیش به مسائل و فعالیت‌های قرآنی در وزارت فرهنگ گفت: امروز فعالیت‌های قرآنی در صدر امور وزارت ارشاد قرار دارد و در عرض دیگر فعالیت‌ها نیست.

وزیر ارشاد انجام دادن و پیگیری فعالیت‌های قرآنی را جاری در همه بخش‌های وزارت فرهنگ خواند و افزود: فعالیت‌های قرآنی در همه بخش‌های وزارت فرهنگ درحال پیگیری است و معاونت قرآن به مثابه یک ستاد عمل می‌کند.

اسماعیلی گفت: درحال حاضر در بنیاد فارابی، تولید پویانمایی با موضوع زندگی حضرت ابراهیم آغاز شده و به همت معاونت قرآن و سازمان سینمایی درحال پیگیری است.

وی درباره صحبت یکی از حاضران ناظر بر تعلق گرفتن یک مکان خاص برای فعالیت‌های مجمع و فعالیت‌های قرآنی گفت: تعیین مکان مناسب در دستور کار است و به زودی مکان مناسب برای این امر در نظر گرفته و اعلام می‌شود.

وزیر ارشاد افزود: افتخار دارم که به عنوان خادم قرآن و عضو کوچک این جامعه در فعالیت‌ها نقش آفرینی داشته باشم و در این باره آماده تعامل درخصوص رفع مشکلات و مسائل جامعه قرآنی هستیم.

اسماعیلی با پیشنهاد برای طراحی و در نظر گرفتن جایزه بین‌المللی در امر فعالیت‌های قرآن گفت: در حال پیگیری برای ثبت بنیاد فرهنگی و هنری یاسین هستیم، در همین زمینه مناسب است جایزه بین‌المللی هم با این عنوان طراحی و ثبت و سالیانه به شخصیت‌های معتبر جهان اسلام اعطا شود.

اسماعیلی بر پیگیری برگزاری جلسات تأکید کرد و افزود: آمادگی داریم این نشست با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

وی درباره هزینه‌های بیمه تکمیلی اعضای صندوق هنر که جامعه قرآنی هم شامل آن می‌شود، گفت: حق بیمه تکمیلی برای افراد بالای ۶۰ سال عضو صندوق هنر رایگان است و در موضوع مسکن نیز در طرح مسکن هنرمندان جامعه قرآنی در نظر گرفته شدند.

وزیر فرهنگ با اشاره به همزمانی ماه رمضان و عید نوروز و برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: درباره نمایشگاه قرآن، همزمانی عید نوروز و ایام ماه رمضان باید مورد توجه قرار بگیرد و سازوکار مناسب طراحی شود.

وزیر ارشاد همچنین در ابتدای سخنان خود با درود بر روان پاک امام (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای غزه، فجایع انسانی را که امروز در غزه رخ می‌دهد هولناک خواند و گفت: حملات رژیم صهیونسیتی امروز در مقابل چشم رسانه‌ها صورت می‌گیرد و این نسل‌کشی است.

اسماعیلی افزود: روح مقاومت، مولود انقلاب اسلامی است.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خبرگزاری صدا و سیما (www.iribnews.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2