پرینت

حضور «زاپاتا» در جشنواره استرالیا

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فیلم سینمایی «زاپاتا» به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه کنندگی زنده یاد ایرج تقی پور در یازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا به نمایش در می‌آید.حضور «زاپاتا» در جشنواره استرالیا[2]

یازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا با هدف نمایش طیف متنوعی از برترین‌های سینمای کنونی ایران و معرفی فرهنگ ایرانی به سایر استرالیایی‌ها و تبادل فرهنگی بهتر از تاریخ ۱۶ نوامبر تا ۱۳ دسامبر مصادف با ۲۵ آبان تا ۲۲ آذر ماه در ۶ شهر مهم استرالیا برگزار خواهد شد.

«زاپاتا» که پیش از این با نام «عموزادگان» شناخته می‌شد، دومین فیلم بلند دانش اقباشاوی است و یک اثر ماکیومنتری (شبه مستند)، کمدی تلخ و جنایی محسوب می‌شود. این فیلم پیش از این در پنجاه و هفتمین دوره جشنواره کارلووی واری- چک نخستین حضور جهانی خود را تجربه کرده بود.

داستان این فیلم روایت‌گر عموزادگان هنرمند و علاقه‌مند به سینماست که در تلاش هستند برای ساخت فیلم خود پول جمع‌آوری کنند و برای این منظور زندگی خود را به خطری بزرگ می‌اندازند. فیلم «زاپاتا» آخرین اثر به جای مانده از هنرمند فقید ایرج تقی‌پور است.

در این فیلم سینمایی هنرمندانی، چون رضا مسعودی، مهیا صدر، امیر سماواتی، ایمان غیرتمند، مانی صدیقی و الهام شکیب به ایفای نقش می‌پردازند.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خبرگزاری صدا و سیما (www.iribnews.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2