رقابت مدیران کمپانیهای درهی سیلیکون در کمپین مبارزه با بیماری ALS
این روزها مدیران کمپانیهای فناوری درگیر رقابت جدیدی شدهاند که هدف از آن نه تجارت و در اختیار گرفتن قدرت و درآمد بیشتر، بلکه کمک به اطلاعرسانی در مورد بیماری ALS است. بهدرخواست Steve Gleason، ساتیا نادلا با قبول ریختن یک سطل آب سرد روی خود، سه نفر شامل جفبزوس و لری پیج را به چالش تلبیده است که در صورت عدم قبول باید مبلغ مورد نظر را به این کمپین پرداخت نمایند. مارک زاکربرگ نیز این اقدام را انجام داده است.
استیو گلیسون فوتبالیستی است که مبتلا به بیماری ALS است. وی با تاسیس بنیاد گلیسون درصدد بالابردن اطلاعات مردم در مورداین بیماری و همچنین تجهیز بیمارانی است که با ابتلا به این بیماری توانایی حرکتی خود را از دست داده و تنها میتوانند همچون گلیسون با استفاده از دستاوردهای فناوریهای امروز به انجام شماری از کارهای خود بپردازند.
در این راستا ساتیا نادلا دیروز بهعنوان اولین مدیرعامل سطلی پر از آب خنک را روی خود پذیرایی کرد که توسط اعضای تیم Eye Gaze روی وی ریخته شد. همانطور که گفتیم این حرکت در راستای کمک به بنیاد گلیسون برای آگاهسازی و همچنین توسعهی ابزارهای با استفاده از فناوریهای روز است تا امکان حرکت و ارتباط با دنیای بیرون برای مبتلایان به این بیمار فراهم آورد. برنامههای این بنیاد توسط شمار بالایی از مهندسان، محققان و طراحان از کمپانیهای مختلف چون مایکروسافت حمایت می شود. تیم Eye Gaze نیز یکی از تیمهایی است که سعی دارد تا با استفاده از کینکت و سرفیس ۳ در کنار فناوریهای توسعه یافته توسط ردموندیها چنین امکاناتی را فراهم آورد.
لازم بهذکر است که مارکزاکربرگ نیز که توسط سناتور Chris Christie به چالش کشیده شده بود، سطلی پر از آب را روی سر خود ریخت و افرادی چون بیلگیتس، رید هستینگ، مدیرعامل نتفلیکس و شریل سندبرگ، مدیرعملیات فیسبوک را با چالش کشیده است. وی پس از ریختن سطل پر از آب سرد روی خود، آن را بسیار سرد توصیف کرده است.