پرینت

ضرورت تعامل کشور‌های منطقه برای مقابله با پیامد‌های تغییر اقلیم/ انتشار دستاورد‌های علمی کارگاه در پایگاه اینترنتی مرکز

on .

ضرورت تعامل کشور‌های منطقه برای مقابله با پیامد‌های تغییر اقلیم/ انتشار دستاورد‌های علمی کارگاه در پایگاه اینترنتی مرکز
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "محمد حاج رسولی‌ها" در نشست اختتامیه کارگاه آموزشی تغییر اقلیم (اثرات و سازگاری) گفت: با توجه به پیامد‌های خسارت‌بار پدیده تغییر اقلیم در نقاط مختلف جهان به ویژه خاورمیانه، مرکز مدیریت منطقه‌ای آب شهری تصمیم گرفت تا نخستین کارگاه آموزش منطقه‌ای خود را در سال ۱۴۰۲ با موضوع تغییر اقلیم (اثرات و سازگاری) و با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف داخلی و خارجی اجرایی کند.
حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه در این کارگاه دو روزه اساتید و پژوهشگرانی از کشور‌های ایران، لبنان، تایلند، اردن و هند مشارکت داشتند، افزود: همچنین نهاد‌ها و سازمان‌های مختلفی مانند شرکت مدیریت منابع آب، شرکت توسعه منابع آب و نیرو، سازمان هواشناسی، موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، پژوهشکده اقلیم شناسی و... در این کارگاه مشارکت داشتند.
وی ادامه داد: اولین کارگاه آموزش منطقه‌ای تغییر اقلیم (اثرات و سازگاری) با استقبال گسترده علاقه‌مندان چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین برگزار شد و بر اساس آمار و ارقامی که موجود است، علاوه بر مشارکت کنندگان حضوری، بیش از ۱۷۰۰ کاربر آنلاین نیز از ایران و دیگر کشور‌های جهان این نشست را دنبال کردند.
مشاور وزیر نیرو افزود: در این کارگاه تلاش شد تا آخرین دستاورد‌های علمی مرتبط با پدیده تغییر اقلیم و راهکار‌های سازگاری و مقابله با آن مورد بررسی قرار بگیرد.
رییس مرکز مدیریت آب شهری با اشاره به اینکه پژوهش‌ها نشان می‌دهد برای مدیریت هر چه بهتر پدیده تغییر به تعامل منطقه‌ای کشور‌ها و تامین منابع مالی کافی از طریق سازمان‌های بین المللی نیاز است، اضافه کرد: باتوجه به تجربیاتی که در این کارگاه به دست آمد و تمامی خروجی‌های آن نیز در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت آب شهری منتشر خواهد شد، تلاش می‌کنیم تا کارگاه بعدی را با کیفیت بهتری برگزار کنیم و تعداد اساتید میهمان به ویژه از کشور‌های خارجی را در آن افزایش دهیم.
حاجی رسولی‌ها در ادامه گفت: از اساتید و پژوهشگران منابع و مسائل دعوت می‌کنیم تا پژوهش‌ها و دستاورد‌های علمی خود را به منظور انعکاس به مدیران اجرایی و تبادل با دیگر کشور‌های عضو در اختیار این مرکز قرار دهند، ضمن اینکه مرکز مدیریت آب شهری این آمادگی را دارد که کلیه پژوهش‌ها و دستاورد‌های علمی صاحب نظران را از طریق کمیته انتشارات منتشر کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهد.
​وی همچنین در پایان تاکید کرد: مرکز مدیریت آب شهری مصمم است تا بر اساس مصوبه اسفندماه ۱۴۰۱ شورای حکام مرکز در چارچوب ۸ دستور کار تعیین شده که عبارتند از آب‌های زیرزمینی، رودخانه‌ها، حکمرانی، تغییر اقلیم، خشکسالی، تکنولوژی‌های نو در تصفیه آب و فاضلاب، آموزش تکنسین‌ها و کیفیت آب فعالیت‌های خود را با جدیت ادامه دهد و در این مسیر به کمک اساتید، پژوهشگران و مسئولان نیازمند است.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2