پرینت

لایک کردن به تنهایی کافی نیست

on .

کد مطلب: 29900

لایک کردن به تنهایی کافی نیستلایک کردن به تنهایی کافی نیستلایک کردن به تنهایی کافی نیست
Share/Save/Bookmark

راه‌اندازی بستر حمایت از پروژه‌های خیریه در فضای مجازی

لایک کردن به تنهایی کافی نیست

 

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳

 

ایتنا - اگر علاقه‌مند به گسترش فعالیت‌های مهربانه هستید و... این کار بدون مشارکت کاربران اینترنتی ممکن نیست.

وب‌سایت مهربانه با شعار «لایک کردن به تنهایی کافی نیست» و با هدف ارائه بستری مناسب برای فعالیت‌های خیریه جمعی در اینترنت راه‌اندازی شد.
این وب‌سایت خدماتی را به منظور تسهیل جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی جهت انجام امور خیریه در بستر اینترنت و شبکه‌های مجازی ارائه می‌دهد.

به گزارش ایتنا مدل فعالیت این وب‌سایت بر مبنای جمع‌سپاری است. به این صورت که هر فعالیت خیریه در مهربانه به صورت یک پروژه تعریف شده و کاربران اینترنتی علاقه‌مند تلاش در تحقق آن پروژه می‌کنند.

پروژه‌های مهربانه توسط سازمان‌ها و موسسات خیریه دارای مجوز رسمی تعریف می‌شوند. هر پروژه هدف کاملا مشخصی دارد، سرمایه مورد نیاز آن دقیقا معلوم است، و زمان محدودی برای تحقق آن تعریف می‌شود.
اگر پروژه‌ای در زمان تعیین شده توانست بودجه هدفش را جذب کند،‌ موفق تلقی شده و پروژه اجرا می‌شود. در غیر این صورت پروژه لغو شده و هزینه‌های دریافتی حامیان به آنها برگشت داده می‌شود.

این مدل که به نام «همه یا هیچ» معروف است، یکی از کاراترین مدل‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضاهای آنلاین و از سیاست‌های کلی مهربانه است که دارای منافع زیر است:
بهینه است: موسسه و سازمان‌ها را به سمتی سوق می‌دهد که حداقل نیازمندی‌ای را اعلام نمایند که با دریافت آن پروژه‌شان عملی می‌شود.
ایجاد انگیزه می‌کند: اگر حامیان فعلی ببینند که پروژه دلخواه‌شان به دلیل عدم حمایت کامل دارد از دور خارج می‌شود، با جذب دیگر حامیان سعی می‌کنند از این امر جلوگیری کنند. تیم‌ها هم سعی می‌کنند با جلب نظر حامیان، فضا را به سمت حمایت کامل پیش ببرند.
جواب داده است: تجربه‌های پیشین جهانی کارایی این سیاست را نشان داده است.

دو نوع پروژه در مهربانه قابل تعریف است:
پروژه‌های خیریه بلاعوض، با هدف کمک به یک مورد خاص. مثلاً خریداری ۲۰۰ کاپشن برای کودکان کار، یا تأمین هزینه عمل سرپرست یک خانواده محروم و …. موضوعات بیماران و درمان، تحصیل و آموزش، جهیزیه، حوادث غیر مترقبه، زنان بی‌سرپرست، زندانیان مالی، کودکان، محیط زیست و حیوانات، معلولین و از کار افتادگان، مناطق محروم، و نوسازی و تامین تجهیزات به عنوان دسته‌های پیش‌فرض در این سایت تعریف شده‌اند.

پروژه‌های بازارچه‌های خیریه خاص منظوره. در این پروژه‌ها، سازمان یا موسسه خیریه، نمونه‌ای از کالاهایی که توسط افراد تحت پوشش‌اش تولید می‌شوند (مثلاً یک کیف دست‌ساز یا یک کوزه سفالی دکوری یا …) را معرفی کرده و آن را در معرض پیش‌فروش می‌گذارد.
اگر در بازه مشخص شده تعداد معینی از کالاها توسط حامیان خریداری شود، آن پروژه اجرا شده و در مدت زمان مشخصی بعد از اعلام نتیجه،‌ کالاها برای تحویل به حامیان آماده می‌شود. این نوع پروژه‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های افراد تحت پوشش هدفدار شده و در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

حامیان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت پروژه‌های تعریف شده را در دسته‌بندی‌های مختلفی بر اساس موضوع، استان محل آنها، مؤسسه خیریه تعریف کننده و … مشاهده کرده و نسبت به حمایت از پروژه‌های مورد نظرشان اقدام کنند. مهربانه برای انتشار اخبار پروژه‌هاخود از خبرنامه ایمیلی، انتشار فید پروژه‌ها، معرفی پروژه‌ها در سایت‌های اینترنتی پربازدید، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های خبری مرتبط و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

به گفته این سایت، اگر علاقه‌مند به گسترش فعالیت‌های مهربانه هستید، به پروژه‌هایی که دوست دارید کمک کنید، آنها را به دیگران معرفی کنید. فعالیت‌های وب‌سایت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده و مطالبش را بازنشر کنید. و نهایتاً اینکه موسسات و سازمان‌های خیریه را به آنها معرفی کنید. مهربانه می‌خواهد زندگی را برای همه زیباتر کند، و این کار بدون مشارکت کاربران اینترنتی ممکن نیست.

مهربانه از طریق آدرس www.mehrabane.ir در دسترس است.
 

ادامه مطلب http://itna.ir/vdcjyhe8.uqehyzsffu.html

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2